Etusivu>Ajankohtaista>Ajankohtaiset uutiset>Vuosi 2011>Ei merkittävää etenemistä kunta-alan neuvotteluissa

Ei merkittävää etenemistä kunta-alan neuvotteluissa

Kuntaneuvotteluissa päästiin tänään 28. tammikuuta eteenpäin sopimuksen rakennetta koskevissa kysymyksissä, mutta isoista kysymyksistä eli esimerkiksi palkankorotusten tasosta ei edelleenkään neuvoteltu.

– Neuvottelujen takaraja on maanantaina, joten olisi ollut jo aika päästä eteenpäin myös rahakysymyksissä. Siinä mielessä tilanne on varsin huolestuttava. Sopimuksen rakenteesta on olemassa hahmotelma, toteaa Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO ry:n neuvottelujohtaja Risto Kangas.

Neuvotteluja on sovittu jatkettavaksi vasta maanantaina.

Kuntasopimus on irtisanottavissa 15. helmikuuta mennessä. Jos sopimus irtisanotaan, se päättyy helmikuun lopussa.

Lisätietoja: puheenjohtaja Olli Luukkainen, puh. 0500 652 872 ja neuvottelujohtaja Risto Kangas, puh. 040 520 8720, JUKO ry.

Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO valvoo jäsentensä oikeudellisia, työmarkkinallisia, taloudellisia ja sosiaalisia etuja. JUKO on sopijaosapuolena neljällä kuntasektorin sopimusalalla. Nämä ovat opetusalan virka- ja työehtosopimus, kunnallinen yleinen virka- ja työehtosopimus (KVTES), lääkärien virkaehtosopimus ja teknisen henkilöstön virka- ja työehtosopimus.

Kuntasektorin sopimusneuvotteluissa viranhaltijoita ja työntekijöitä edustavat pääsopijajärjestöt ovat Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO, Kunta-alan unioni, Tekniikka ja Terveys KTN ja TNJ. Työnantajaa edustaa KT Kuntatyönantajat. Kunnallinen työmarkkinalaitos KT otti 40-vuotisjuhliensa yhteydessä 9.12.2010 käyttöön KT Kuntatyönantajat -nimen.

Lähde: JUKOn kunnan neuvottelukunnan tiedote 5/2011

Työsuhdeneuvonta p. 045 632 6558 (ma-pe klo 9-13)     Jäsenpalvelu p. 045 632 6557 (ma-pe klo 9-13)