Etusivu>Ajankohtaista>Ajankohtaiset uutiset>Vuosi 2011>Kuntatyönantaja vastaa palkansaajien tarjoukseen tiistaina

Kuntatyönantaja vastaa palkansaajien tarjoukseen tiistaina

KT:n valtuuskunta arvioi neuvottelutilannetta ja palkansaajapuolen yhteistä vastatarjousta tiistaina klo 11 alkavassa kokouksessaan. Neuvottelujen mahdollinen jatko selviää tämän jälkeen.

Kunta-alan sopimusneuvotteluissa palkansaajia edustavat pääsopijat tekivät maanantaina neuvottelujen jo katkettua työnantajalle vastatarjouksen. Tätä ennen palkansaajapuoli oli yksimielisesti hylännyt kuntatyönantajan tarjouksen, joka sisälsi toukokuulle 0,9 prosentin yleiskorotuksen ja syyskuulle 0,9 prosentin järjestelyvaraerän.

– Näiden korotusten kustannusvaikutus koko vuodelle olisi jäänyt vain noin 0,9 prosenttiin, mikä on kaukana tavoitteestamme turvata kunta-alan palkansaajien ostovoima, sanoo Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestön JUKO ry:n neuvottelujohtaja Risto Kangas.

Kuntasopimus voidaan irtisanoa 15. helmikuuta, jolloin sopimukseton tila alkaisi maaliskuun alussa. JUKOn hallitus kokoontuu iltapäivällä päättämään JUKOn ratkaisuista neuvottelutilanteen perusteella.

Lisätietoja: puheenjohtaja Olli Luukkainen, puh. 0500 652 872 ja neuvottelujohtaja Risto Kangas, puh. 040 520 8720, JUKO ry.

Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO valvoo jäsentensä oikeudellisia, työmarkkinallisia, taloudellisia ja sosiaalisia etuja. JUKO on sopijaosapuolena neljällä kuntasektorin sopimusalalla. Nämä ovat opetusalan virka- ja työehtosopimus, kunnallinen yleinen virka- ja työehtosopimus (KVTES), lääkärien virkaehtosopimus ja teknisen henkilöstön virka- ja työehtosopimus.

Kuntasektorin sopimusneuvotteluissa viranhaltijoita ja työntekijöitä edustavat pääsopijajärjestöt ovat Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO, Kunta-alan unioni, Tekniikka ja Terveys KTN ja TNJ. Työnantajaa edustaa KT Kuntatyönantajat

Lähde: JUKOn kunnan neuvottelukunnan tiedote 11/2011

Työsuhdeneuvonta p. 045 632 6558 (ma-pe klo 9-13)     Jäsenpalvelu p. 045 632 6557 (ma-pe klo 9-13)