Etusivu>Ajankohtaista>Ajankohtaiset uutiset>Vuosi 2011>Vuoden Proviisoriksi tutkimuspäällikkö Hannes Enlund

Vuoden Proviisoriksi tutkimuspäällikkö Hannes Enlund

Suomen Farmasialiitto on valinnut Vuoden Proviisoriksi tutkimuspäällikkö, farmasian tohtori Hannes Enlundin. Enlund on työskennellyt tämän vuoden alusta lähtien Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskuksessa Fimeassa.

Farmasialiiton farmaseuttinen valiokunta perustelee Vuoden Proviisori 2011 -valintaa Enlundin harvinaisen vahvalla ja laaja-alaisella osaamisella. Erityisesti Enlundia kiiteltiin siitä, että hän on asiantuntemuksellaan edistänyt farmasian erikoistumiskoulutuksen ja täydennyskoulutuksen kehittämistä Suomessa.

Enlundilla on myös monipuolista osaamista lääke-epidemiologisesta ja lääkepolitiikkaan liittyvästä tutkimuksesta. Hänellä on runsaasti kokemusta tutkimusten ohjaamisesta ja laajat kansainväliset verkostot. Enlund on toiminut Kuopion yliopiston (nyk. Itä-Suomen yliopiston) sosiaalifarmasian professorina vuosina 1989–2010, käytännön farmasian professorina Kuwaitin yliopistossa vuosina 2000–2003 ja 2008–2010 sekä vierailevana tutkijana United States Pharmacopeiassa ja Walesin yliopistossa.

Fimean tutkimuspäällikkönä Enlundin pääasiallisena tehtävänä on Lääkehoitojen arviointi -prosessin tutkimustoiminnan suunnittelu ja toteuttaminen, mukaan lukien lääkkeiden hoidollisen ja taloudellisen arvon arviointi. Lisäksi hän on mukana useissa lääkealan kehittämishankkeissa.

Vuoden Proviisori -palkinto luovutettiin Hannes Enlundille Farmasialiiton liittovaltuuston syyskokouksen yhteydessä Helsingissä 24.11.2011. Farmasialiitto myöntää Vuoden Proviisori ja Vuoden Farmaseutti -tunnustuspalkinnot vuorovuosin.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Vuoden Proviisori 2011 Hannes Enlund, puh. 050 4045405, sähköposti hannes.enlund@fimea.fi

Farmasialiiton farmaseuttinen johtaja Harri Ovaskainen, puh. 040 5029001, sähköposti harri.ovaskainen@farmasialiitto.fi

Työsuhdeneuvonta p. 045 632 6558 (ma-pe klo 9-13)     Jäsenpalvelu p. 045 632 6557 (ma-pe klo 9-13)