Etusivu>Ajankohtaista>Ajankohtaiset uutiset>Vuosi 2011>Yliopistoneuvottelut etenevät työryhmissä

Yliopistoneuvottelut etenevät työryhmissä

Yliopistojen työehtosopimusneuvottelut käynnistyivät 11.1.2011. Sen jälkeen neuvottelut ovat edenneet lähinnä työryhmissä, mm. palkkausjärjestelmätyöryhmässä ja kokonaistyöajan seurantaryhmässä. Niissä on käsitelty työehtosopimuksen soveltamisongelmia. Palkkausjärjestelmätyöryhmässä on puitu sopimusten mukaisten tarkistusten toteuttamista liittyen mm. henkiosan kehittämiseen sekä tarkasteltu tilastotietoja vaatiosan ja henkiosan jakautumisesta.

Neuvottelut jatkuvat. Pääneuvotteluryhmä kokoontuu seuraavan kerran 3. helmikuuta. Yliopistosektorilla neuvottelutulokseen pyritään helmikuun loppuun mennessä.

Lisätietoja: neuvottelupäällikkö Arja Vehmas, 040 506 0108 ja yliopistoneuvottelukunnan puheenjohtaja Jorma Virkkala, 040 595 3773

Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO valvoo jäsentensä oikeudellisia, työmarkkinallisia, taloudellisia ja sosiaalisia etuja. Yliopistoissa työskentelee noin 18 000 jukolaisiin liittoihin kuuluvaa palkansaajaa.

Lähde: Jukon yliopistosektorin neuvottelutiedote 2/2011

Työsuhdeneuvonta p. 045 632 6558 (ma-pe klo 9-13)     Jäsenpalvelu p. 045 632 6557 (ma-pe klo 9-13)