Blogiarkisto

Proviisori NYT: Uratarinoita ja piilotyöpaikkoja Farmasialiiton tuella

Kuluneen kevään aikana liiton jäsenillä on ollut mahdollista osallistua jos jonkinlaisiin työuraan ja työnhakuun liittyviin koulutuksiin. Ajoitus onkin hyvä, koska näillä näppylöillä valmistuu paljon farmaseutteja ja proviisoreita, joiden työura on vasta alussa. Bilbo Reppulin kuuluisin sanoin: “On kamalan vaarallista kävellä ulos ovestaan. Astut tielle ja jollet pidä jalkojasi kurissa, tie voi pyyhkäistä sinut kuka tietää minne.” TNK:n ja Proviisoriverkoston järjestämässä Toisenlaisia uratarinoita -seminaarissa 23. huhtikuuta saimme tutustua todellakin erilaisiin työuriin, joiden taustalla on farmaseuttinen tutkinto ja onnekkaiden sattumusten sarja.

14.06.2016 | Blogi - Proviisori NYT!

Johan on Työmarkkinat: Riippuu, mistä katsoo

Isälläni on vanhassa valokuva-albumissaan kuva vuodelta 1966. Kuvassa seisoo mies junan vieressä lätsä päässään ja kitara olalla. Kuvan alle on kirjoitettu ”Ei tippa tapa”. Tässä vaiheessa moni jo arvaa, että kuvan mies on Irwin Goodman. Parikymppinen isäni oli matkalla armeijaan Ouluun ja hän oli junassa jutellut hetken juuri pinnalle nousseen nuoren protestilaulajan kanssa. Lopuksi otettiin kuva. Siitä on nyt viisikymmentä vuotta.

06.06.2016 | Blogi - Johan on työmarkkinat!

Opiskelijaelämää: Tarkkana työelämään

Onnittelut keväällä valmistuneille tai valmistuville farmaseuteille ja proviisoreille! Työsopimuksen tekeminen on hyvinkin ajankohtaista. Niin on myös kesätöihin menevillä opiskelijoilla. Tässä vaiheessa suurimmalla osalla onkin jo kesätyöpaikka valmiina. Työsopimus voi olla tehty tai se on pian allekirjoitettavana. On muutamia asioita, jotka on hyvä pitää mielessä kun aloittaa työnteon.

30.05.2016 | Blogi - Opiskelijaelämää

Farmaguru: Koulutuksen tulee vastata työelämän tarpeeseen

Olemme talven aikana käyneet laajaa keskustelua proviisorijäsentemme kanssa tulevaisuuden koulutuksesta ja luovutimme maaliskuussa Helsingin yliopiston farmasian tiedekunnan dekaani Jouni Hirvoselle ja varadekaani Pia Vuorelalle kannanoton Helsingin yliopistossa käynnissä olevasta proviisorin koulutusohjelmauudistuksesta.

25.05.2016 | Blogi - Farmaguru

Proviisori NYT: Aloittavan apteekkarin haasteet -kollegailta

Proviisoriverkosto järjesti 10. helmikuuta kollegaillan teemalla ”Aloittavan apteekkarin haasteet”. Tilaisuus järjestettiin Helsingissä Farmasialiiton toimistolla ja Kuopiossa Itä-Suomen yliopiston Snellmania-rakennuksen seminaarisalissa. Tilaisuudessa oli tuttuun tapaan videoyhteys Helsingin ja Kuopion välillä, ja tilaisuutta oli mahdollisuus seurata myös etäyhteydellä omalta kotikoneelta.

31.03.2016 | Blogi - Proviisori NYT!