Farmasialiiton edustajiston vaalit vuonna 2017

Farmasialiiton edustajiston vaalit käydään 6.–15.9.2017. Edustajiston toimikausi on neljä vuotta lukuun ottamatta opiskelijajäseniä, joiden toimikausi on kaksi vuotta. Syksyllä siis äänestetään 23 edustajaa kaudelle 2017–2021 ja kaksi opiskelijaedustajaa kaudelle 2017–2019.

Edustajisto on Farmasialiiton ylin päättävä elin, jonka tehtäviin kuuluvat mm. hallituksen valinta, talousarvion, tilinpäätösten sekä toimintasuunnitelmien ja -kertomusten hyväksyminen. Uusi edustajisto aloittaa työnsä liiton syyskokouksessa marraskuussa. Edustajistossa on 25 jäsentä, joista kaksi on opiskelijajäseniä. Lisäksi jokaisella säännöissä määritetyllä työskentelysektorilla on edustajistossa oma kiintiönsä (kaksi henkilöä). Näin varmistetaan, että kaikkien farmasian alan ammattilaisten ääni kuuluu myös liiton ylimmässä toimielimessä.

Äänioikeutettuja ja vaalikelpoisia ovat kaikki Farmasialiiton henkilöjäsenet, joiden osalta kuluvan vuoden huhtikuun loppuun mennessä erääntyneet jäsenmaksut on maksettu. Opiskelijaedustajia valittaessa äänioikeutettuja ja vaalikelpoisia ovat Farmasialiiton opiskelijat FLOpin jäsenet, joiden osalta kuluvan vuoden huhtikuun loppuun mennessä erääntyneet jäsenmaksut on maksettu. Muista maksaa jäsenmaksusi ajoissa!

Äänioikeutettujen luettelo on tarkastettavissa 1.–8.8.2017 Farmasialiiton toimistolla 31.7.2017 ilmoitettavina kellonaikoina. Äänioikeutensa voi samalla ajalla tarkastaa myös vaalitoimikunnan sihteeriltä puhelimitse tai sähköpostitse. Oikaisut äänioikeutettujen luetteloon tulee tehdä viimeistään 15.8.2017 vaalitoimikunnan sihteerille sähköpostitse.

Ehdokasasettelu päättyi 31.5.2017. Edustajiston vaalissa asettui ehdolle 47 ehdokasta kymmenessä valitsijayhdistyksessä kaudelle 2017–2021. Opiskelijavaalissa asettui ehdolle 4 ehdokasta yhdessä valitsijayhdistyksessä kaudelle 2017–2019. Ehdokkaiden esittelyt julkaistaan Farmasialiiton verkkosivuilla elokuussa.

Vaalioppaassa on kuvattuna tarkemmin äänioikeudesta, äänestämisestä, tuloksen laskennasta ja julkistamisesta sekä vaalista yleensä. Vaalioppaan löydät sivun oikeasta laidasta sisäänkirjatumisen jälkeen.

Asetu ehdolle tai ainakin käytä äänesi!

Lisätietoja vaalista saat vaalitoimikunnan sihteeriltä Heidi Jäntiltä, p. 044 777 9052.