Muut Farmasialiiton toimielimet, verkostot ja yhteistyötoimielimet

Proviisoriverkosto

Farmasialiiton proviisori- ja proviisoriopiskelijajäsenet muodostavat Proviisoriverkoston, joka vaalii Farmasialiiton proviisorien kollegiaalista yhteishenkeä järjestämällä tapahtumia ja viestimällä proviisoreita koskevista ajankohtaisista asioista. Proviisoriverkosto osallistuu myös ammatilliseen keskusteluun ja edunvalvontaan yhdessä Proviisorineuvottelukunnan kanssa.

Proviisoriverkoston jäsenviestintää voi seurata Fimnetin kautta. Lisäksi tapahtumista ja muista ajankohtaisista asioista tiedotetaan Proviisoriverkoston Facebook-sivulla ja Farmasialiiton uutiskirjeissä. Muun tiedotuksen lisäksi Proviisoriverkosto ja Proviisorineuvottelukunta ylläpitävät Proviisori NYT! -blogisarjaa.

Proviisoriverkoston johtoryhmä järjestää proviisoreille ja proviisoriopiskelijoille suunnattuja koulutuksia ja muita tapahtumia kaikkialla Suomessa. Vuoden suurin tapahtuma on jokasyksyinen Farmasialiiton johtamiskoulutus, jonka yhteydessä järjestetään myös Valmistuvien proviisorien seminaari. Keväällä ja syksyllä järjestetään Kollegailtoja eri teemoilla, joita ovat olleet esimerkiksi aloittavan apteekkarin haasteet ja farmasian alan yrittäjyys. Kollegaillat ovat avoimia kaikille Farmasialiiton jäsenille ja niihin on mahdollista osallistua myös etäyhteydellä. Tapahtumissa jäsenet pääsevät tapaamaan kollegoitaan ja keskustelemaan keskenään, ja opiskelijat sekä vastavalmistuneet pääsevät verkostoitumaan työelämässä olevien kanssa.

Johtoryhmän jäsenet (muut SFL:n luottamustehtävät suluissa):

• Petra Vuorinen, puheenjohtaja
  • Riikka Leppänen, 1. varapuheenjohtaja (johtamiskoulutustyöryhmän puheenjohtaja)
  • Sanna-Mari Määttä, 2. varapuheenjohtaja (Farmaseuttisen toimikunnan varapuheenjohtaja)
  • Arto Puranen, sihteeri
  • Suvi Luukko, taloudenhoitaja
  • Marketta Hakkarainen (Proviisorineuvottelukunta)
  • Kati Heiskanen
  • Maiju Järvinen
  • Ville Kangas (Apteekkisektorin neuvottelukunta ANK:n jäsen)
  • Mari Kuuttila (Tampereen AJR:n puheenjohtaja)
  • Marko Lamminsalo
  • Annika Nurmimäki
  • Ville Perälä (Proviisorineuvottelukunta)
  • Katja Valkeapää
  • Anni Wartiainen (Farmasialiiton hallituksen varajäsen, Helsingin AJR:n jäsen)
  • Johanna Yli-Öyrä (Farmasia-lehden toimitusneuvoston jäsen)

Sairaalafarmasiaverkosto

Sairaalafarmasiaverkosto on Suomen Farmasialiiton alainen sairaaloissa ja terveyskeskuksissa työskentelevien proviisoreiden ja farmaseuttien välinen viestintäkanava. Verkoston tarkoituksena on tukea sairaalafarmasistien välistä yhteistyötä ja toimia jäsenten kohtaamispaikkana. Sairaalafarmasiaverkoston tiedotusta voit seurata Facebookissa ja Fimnetissä.

Yrittäjyysverkosto

Tarjoamme tietoa ja tukea yrittäjän ensiaskeleisiin sekä vertaistukea jo kokeneemmille yrittäjille vahvan verkoston muodossa. Yrittäjyysverkostoa vetää Hanna Kortejärvi.

Farmaseuttinen toimikunta

Farmaseuttisen toimikunnan kokoonpanoon kuuluu niin farmaseutteja kuin proviisoreja kaikilta farmasian alan sektoreilta. Farmaseuttisen toimikunnan tehtävänä on toimia liiton asiantuntijana yhteiskunta- ja koulutuspoliittisissa sekä ammatillisissa asioissa.  Lisäksi toimikunnan tehtävänä on yhteiskunta-, koulutuspoliittisten ja ammatillisten lausuntojen valmisteluun osallistuminen, valita Vuoden Proviisori/Farmaseutti ja jakaa liiton ammatilliset apurahat. Hallitus nimeää farmaseuttisen toimikunnan hakemusten perusteella. Toimikunnan toimikausi on sama kuin hallituksen.

Apteekkien ammattieettinen neuvottelukunta

Vuonna 1999 toimintansa aloittanut Ammattieettinen neuvottelukunta ottaa kantaa apteekkien ammattieettisiin kysymyksiin. Neuvottelukunnassa on edustus Suomen Apteekkariliitosta ja Suomen Farmasialiitosta.

Se julkaisee kannanottoja ajankohtaisista apteekkitoimintaan liittyvistä eettisluonteisista kysymyksistä ja vastaa apteekeista tulleisiin kysymyksiin (Eettiset pähkinät).

Neuvottelukunnan kokoonpano

• Dosentti, Pekka Louhiala, Helsingin yliopisto (pj)
  • Apteekkari Sirpa Peura
  • Asiantuntijaproviisori Johanna Salimäki, Suomen Apteekkariliitto (siht.)
  • Apteekkari, Leena Astala
  • Apteekkari, Sari Eerikäinen
  • Farmaseutti Kirsi Kotokorpi
  • Proviisori Satu Rauhala

Kysymyksiä ammattieettisen neuvottelukunnan pohdittavaksi voi lähettää neuvottelukunnan sihteerille.