Farmasian alan ainoa ammattiliitto

Farmasialiitto on farmasian alan ammattilaisten moderni ja dynaaminen ammattiliitto ja yhteisö, joka auttaa ja seisoo jäsentensä rinnalla läpi koko uran, opiskeluvuosista eläköitymiseen asti. Lähes satavuotiaana toimijana olemme farmasian alan ainoa ammattiliitto ja tärkeä yhteiskunnallinen vaikuttaja. Olemme siis se porukka, jonka kautta verkostoidut juuri oikeaan kollegiaaliseen joukkoon. Kauttamme saat kattavasti ajankohtaista tietoa ja pääset osalliseksi alan huipputapahtumiin.

Farmaseuttien ja proviisorien työtehtävät ovat mielenkiintoisia ja haastavia. Farmasian alan hyvä työllisyystilanne varmistaa työpaikan löytymisen, vaikka heti ensimmäisellä hakemuksella ei tärppäisikään. Asiantuntijatehtävissä tarvitaan monia taitoja ja valmiuksia, joita ei anneta peruskoulutuksessa. Tarjoamamme yhteisön tuki on turvallinen kasvualusta asiantuntijuudelle ja urakehitykselle. Saat meiltä työkaluja työnhakuun, urasuunnitteluun ja osaamisesi kehittämiseen.

Farmasialiiton jäsenpalveluiden ydin on taloudellisessa ja ammatillisessa edunvalvonnassa ja haluamme olla tukenasi työelämän eri vaiheissa. Tarjoamme eväitä ammatilliseen kehittymiseen monipuolisten koulutusten ja urapalvelumme kautta. Tehtävämme on myös valvoa taloudellisia etujasi eli varmistaa Sinulle oikeudenmukainen palkka vaativasta työstä. Haluamme turvata oikeutesi mahdollisissa työhön liittyvissä ongelmatilanteissa.

Toivomme, että tulet rohkeasti mukaan toimintaamme ja olet yhteydessä Farmasialiiton toimi- ja luottamushenkilöihin tarvitessasi kollegan neuvoja. Muistathan myös hyödyntää Suomen Farmasialiiton tarjoamia monipuolisia jäsenetuja ja -palveluja.

Farmasialiitossa tapahtuu

Mitä työelämän piikkien varalle?

Jäsenedut ja -palvelut

• Kattavat urapalvelut
  • Liiton lakimiesten apu
  • Työsuhdeneuvonta
  • Liiton ja akavalaisten neuvottelujärjestöjen luottamusmiesten tuki
  • Oikeusturva- ja vastuuvakuutukset
  • Neuvonta ammatillisissa asioissa
  • Farmasian alan työehtosopimukset
  • Palkkaneuvonta
  • Kollegiaalinen verkosto ja alueverkostojen toiminta
  • Ammatilliset koulutukset
  • Jäsenlehdet Farmasia ja Dosis
  • Uutiskirjeet ajankohtaisista ammatillisista ja työmarkkina-asioista
  • Fimnet
  • Vapaa-ajan asuntoja lomakeskuksissa
  • Apurahat perustutkinnon jälkeiseen koulutukseen
  • Alueverkostoiden järjestämät koulutukset ja vapaa-ajan tapahtumat
  • Työttömyyskassan jäsenyys mahdollinen Farmasialiiton kautta

Farmasialiitto on mukanasi opintojen alusta lähtien. Suomen Farmasialiito tarjoaa jäsenilleen farmasian alan laajimman kollegaverkoston! Olemme farmasian alan merkittävin ja ainoa sekä farmaseutteja että proviisoreja laaja-alaisesti yhdistävä ammattiliitto Suomessa.