Jäsenmaksut Farmasialiitossa

Farmasialiiton jäsenmaksu on tutkinnosta, työskentelysektorista tai palkasta riippumatta saman suuruinen kaikille tutkinnon suorittaneille jäsenille. Opiskelijajäsenet maksavat Farmasialiiton opiskelijat FLOPin jäsenmaksun. Farmasialiiton edustajisto vahvistaa jäsenmaksun vuosittain marraskuussa pidettävässä kokouksessa. Jäsenmaksu maksetaan laskua vastaan henkilökohtaisella viitenumerolla.

Tietyillä perusteilla voit olla oikeutettu alennettuun jäsenmaksuun. Näitä perusteita ovat mm. vanhempainvapaat, työttömyys ja osa-aikainen työskentely.

Lisäksi Farmasialiitolla on kaksoisjärjestäytymissopimus useimpien akavalaisten liittojen kanssa. Tällöin taloudelliseen edunvalvontaan liittyvistä asioista (työsuhdeneuvonta, työttömyyskassa jne.) vastaa pääasiallinen liitto, mutta kaksoisjäseneksi liittynyt on oikeutettu suurimpaan osaan Farmasialiiton muista jäseneduista ja -palveluista.

Vuoden 2017 jäsenmaksut

• farmaseutti 37 €/kk (ilman työttömyyskassan jäsenyyttä 29,30 €/kk)
  • proviisori 37 €/kk (ilman työttömyyskassan jäsenyyttä 29,30 €/kk)
  • muu lääkealan erityiskoulutettu maisteri 37 €/kk (ilman työttömyyskassan jäsenyyttä 29,30 €/kk)