Opiskele oikeassa seurassa

Farmaseuttien, proviisorien ja lääkealan erityiskoulutettujen lisäksi jäseneksi voivat liittyä alan opiskelijat. Liiton jäsenenä onkin yli 900 opiskelijaa.

Farmasian opiskelija on kollega opiskelujen alusta lähtien. Ammatti-identiteetti alkaa kehittyä jo opiskelun aikana, ja ammattiin kasvu tapahtuu vähitellen. Olemme opiskelijan tukena heti uran alusta lähtien. Farmasialiiton jäsenenä verkostoidut juuri oikeaan kollegiaaliseen joukkoon heti opintojen alusta lähtien. Järjestämämme tilaisuudet antavat opiskelijajäsenillemme mahdollisuuden verkostoitumiseen ja vuorovaiktukseen valmistuneiden kanssa.

Opiskelijajäsenet ovat oikeutettuja kaikkiin liiton jäsenpalveluihin ja -etuihin heti liittymisestä lähtien. Mitä saat -osiosta näet listan kattavista eduistamme ja palveluistamme. Farmasialiitto tarjoaa opiskelijajäsenilleen työelämään valmistavan koulutuspaketin, joka sisältää työnhaku- ja neuvottelutaidon koulutusta edellä mainittujen vuosikurssikohtaisten koulutusten lisäksi. Liiton tekemät opiskelijoiden suosituspalkat auttavat jäseniämme neuvottelemaan palkan opiskeluajan työpaikoissaan. Opiskelijana voit hakea apurahoja ulkomailla suoritettavia opintoja tai harjoittelua varten.

Opiskelijoiden oma jäsenyhdistys on nimeltään Suomen Farmasialiiton opiskelijat FLOp ry. FLOp järjestää lisäksi omille jäsenilleen erilaisia tapahtumia, kuten elokuvailtoja, teatterikäyntejä, liikuntatapahtumia, koulutuksia ja juhlia. FLOp tiedottaa opiskelijoita harjoitteluun ja työsuhteisiin liittyvistä asioista sekä alan ajankohtaisista uutisista.

Liittymällä jäseneksemme turvaat kaikki urasi vaiheet fiksusti! Farmasialiiton ja FLOpin jäsenenä saat kattavasti ajankohtaista tietoa ja pääset osalliseksi alan huipputapahtumiin. Jäseneksi liitytään täyttämällä sähköinen jäsenhakemuslomake. Farmasialiiton opiskelijat FLOpin jäsenmaksu on 25 euroa vuodessa.

Farmasialiitto järjestää opiskelijajäsenilleen kattavan kokonaisuuden, joka valmentaa tulevaan työelämään opintojen ohessa.

Koulutuksia ovat

• Uusien opiskelijoiden ilta
  • Työhakemus ja CV-koulutukset
  • Neuvottelutaidon tai palkkakeskusteluun liittyvä koulutus
  • Harjoitteluun lähtevien info
  • Seminaarit farmaseutiksi, proviisoriksi ja maisteriksi valmistuville
  • Uraillat
  • Farmasialiiton muut Urapalveluiden koulutukset

Koulutusten ja tapahtumien lisätiedot, päivämäärät ja ilmoittautumisohjeet löydät aina Farmasialiiton verkkosivujen tapahtumakalenterista. FLOpin tapahtumia löydät myös FLOpin Facebook-sivuilta.

Työskentelyn ja työnhaun tueksi

Valmistuminen

Jos olet ollut Farmasialiiton jäsen opiskeluaikana, tulee sinun ilmoittaa valmistumisestasi liittoon kuukauden kuluessa tutkintotodistuksen saamisesta. Tämä tapahtuu helpoiten sähköisellä lomakkeella. Valmistumisen jälkeiseltä seuraavalta kokonaiselta kuukaudelta siirrytään kuukausittaiseen jäsenmaksuun.

Farmaseutiksi valmistuvien proviisori- tai maisteriopiskelijoiden ei tarvitse ilmoittaa valmistumisestaan farmaseuttivaiheessa. Jos olet aloittanut opintosi farmaseuttikurssilla ja pääset farmaseuttiopintojen aikana opiskelemaan proviisoriksi tai maisteriksi, ilmoita siitä sähköpostitse Farmasialiiton jäsenpalveluun.

Jos olet hakenut proviisori- tai maisteriopintoihin samana keväänä, kun valmistut farmaseutiksi, voit odottaa tietoa opiskelupaikan saamisesta ennen valmistumisilmoituksen jättämistä (valmistumisilmoitus täytetään siinä tapauksessa heti valmistumisen jälkeen, jos opinnot proviisoriksi/maisteriksi eivät jatku).