Ajankohtaista
Farmasialiitto tyytyväinen apteekkialan kehitykseen – lääkitysturvallisuus etusijalla

Suomen Farmasialiitto on tyytyväinen hallituspuolueiden apteekkiryhmän tekemiin linjauksiin, jotka julkaistiin 24.4.2017 puoliväliriihessä. Lääkitysturvallisuus on jatkossakin suomalaisen apteekkitoiminnan ytimessä.

26.04.2017 | Ajankohtaista

Farmasialiitto: Hienoa, että meitä kuunnellaan!

Hallitus linjasi useita apteekkialaan kohdistuvia toimenpiteitä puoliväliriihessään maanantaina.

25.04.2017 | Ajankohtaista

Farmasialiitto huolissaan potilaan lääkitysturvallisuudesta

05.04.2017 | Ajankohtaista

Ehdota Vuoden Farmaseuttia ja Vuoden Proviisoria!

Juhlavuotensa kunniaksi Farmasialiitto palkitsee tänä vuonna sekä ansioituneen farmaseutin että proviisorin.

01.04.2017 | Ajankohtaista

Farmasialiitto: Apteekkien henkilökunnan jaksaminen vaikuttaa myös asiakkaiden lääkehoidon turvallisuuteen

Ruotsin Apteekkiliiton toimitusjohtaja Johan Wallér kirjoitti 29.3. HS:n vieraskynä palstalla apteekkimarkkinoiden muutoksen onnistumisesta Ruotsissa. Emme ota tässä kirjoituksessa kantaa Ruotsin apteekkimarkkinoihin sinänsä, mutta kirjoituksesta pisti silmään apteekkien henkilökuntaan liittyvä toteamus. Kirjoituksen mukaan ammattiliitot (Ruotsissa) ovat tehneet jäsentensä keskuudessa tutkimuksia, joiden mukaan apteekkihenkilökunta kokee stressin ja turvallisuusriskien lisääntyneen. Wallér toteaa kuitenkin, ettei kielteistä vaikutusta asiakkaisiin ole havaittavissa.

31.03.2017 | Ajankohtaista