Jaana Meklin Farmasialiiton työmarkkinajohtajaksi

01.03.2017 | Ajankohtaista

Varatuomari Jaana Meklin (OKT) on nimitetty Suomen Farmasialiiton työmarkkinajohtajaksi. Meklin siirtyy Farmasialiittoon Akavasta.

Jaana Meklinillä on pitkä ura keskusjärjestö Akavassa, jossa hän on toiminut lakimiehenä vuosina 2002-2006 ja vastaavana lakimiehenä vuodesta 2007 lähtien. Lisäksi hänellä on pitkä kokemus luottamustehtävistä Suomen Lakimiesliitossa ja sen jäsenyhdistyksessä Yksityisalojen Lakimiehet ry:ssä. Voisi ehkä sanoa, että järjestötoiminta on minulle myös harrastus, Meklin sanoo hymyillen.

Vuosina 2006–2007 Meklin toimi Rinnakkaislääketeollisuus ry:n toiminnanjohtajana, mutta palasi sittemmin takaisin Akavaan. Nyt pitkän keskusjärjestöuran jälkeen Jaana Meklin odottaa innolla työskentelyä akavalaisessa Farmasialiitossa.

Farmasian ala on erittäin kiinnostava ja tärkeä, ja sen merkitys korostuu tulevaisuudessa entisestään lääkehoitojen kehittymisen myötä. Tästä syystä on tärkeää huolehtia myös siitä, että farmaseuteilla ja proviisoreilla on asianmukaiset työehdot, Jaana Meklin sanoo.

Farmasialiiton puheenjohtaja Kirsi Kvarnström on tyytyväinen Jaana Meklinin valintaan. Jaanalla on laaja työlainsäädännön tuntemus ja hän on ollut Akavassa valmistelemassa mm. työaikalain uudistusta. Hänellä on monipuolinen kokemus työmarkkina-asioista ja hän on kokenut neuvottelija. Olemme erittäin tyytyväisiä saadessamme hänet joukkoomme, toteaa Farmasialiiton puheenjohtaja Kirsi Kvarnström.

Jaana Meklin aloittaa Suomen Farmasialiiton työmarkkinajohtajana 3. maaliskuuta 2017.

Lisätietoja:

puheenjohtaja Kirsi Kvarnström 050 368 9187, kirsi.kvarnstrom@farmasialiitto.fi

työmarkkinajohtaja 3.3.2017 alkaen Jaana Meklin 040 074 1686, jaana.meklin@farmasialiitto.fi