Suomen paras kesätyönantaja 2017 -kilpailu alkaa

01.06.2017 | Ajankohtaista

Akavan opiskelijat etsii jälleen Suomen parasta kesätyönantajaa. Kilpailu järjestetään kymmenennen kerran ja se on kasvattanut suosiotaan vuosi vuodelta.

Akavan opiskelijat kiinnittää kilpailulla huomiota työpaikkojen hyviin käytäntöihin ja esimiestaitoihin. Sekä kesätyöntekijät että työnantajat voivat ehdottaa Suomen parasta kesätyönantajaa.

Kilpailun voittajan valitsee raati, jonka puheenjohtajana ja kilpailun suojelijana toimii työministeri Jari Lindström. Lisäksi raatiin kuluu Akavan opiskelijoiden puheenjohtajiston ja työjaoston jäseniä.

Akavan opiskelijat muistuttaa, että kesätyöt ovat opiskelijalle tärkeä toimeentulon ja työkokemuksen lähde. Kesätyöntekijöitä palkkaamalla myös työnantajat voivat luoda yhteyksiä nuoriin osaajiin.

– Kesätöiden tarjoaminen antaa yrityksille mahdollisuuden sitouttaa nuoria ja motivoituneita tulevaisuuden osaajia toimintaansa. Nuoret pääsevät kesätyössä kehittämään osaamistaan ja oppivat työelämän pelisääntöjä. Suomen paras kesätyönantaja -kilpailun tarkoituksena on juhlistaa reilulla tavalla toimivia ja nuoria työntekijöitään arvostavia työpaikkoja, toteaa Akavan opiskelijoiden puheenjohtaja Henna Pursiainen.

Suomen parasta kesätyönantajaa voi ehdottaa sähköisellä lomakkeella, joka on osoitteessa www.akava.fi/paraskesatyonantaja. Sivulla on lisätietoa kilpailusta ja edellisistä voittajista.

Ehdotuksia voi antaa 30.9.2017 saakka.  Suomen paras kesätyönantaja 2017 -kilpailun voittaja julkistetaan loppusyksystä 2017.

Lisätiedot:

Henna Pursiainen, Akavan opiskelijoiden puheenjohtaja, puh.050 3667892, @hennapursi
Miika Sahamies, asiantuntija, nuoret aikuiset ja työelämä, puh.050 5305366, @miikasahamies

Akavan opiskelijat vastaa Akavan opiskelijoiden edunvalvonnasta. Sen tehtävänä on ennen kaikkea saada opiskelijoiden ääni kuuluviin. Akavan opiskelijat edustaa yli sataatuhatta opiskelijajäsentä.

akava.fi/opiskelijat