Blogisivu

Blogiarkisto

Opiskelijaelämää: Tarkkana työelämään

Onnittelut keväällä valmistuneille tai valmistuville farmaseuteille ja proviisoreille! Työsopimuksen tekeminen on hyvinkin ajankohtaista. Niin on myös kesätöihin menevillä opiskelijoilla. Tässä vaiheessa suurimmalla osalla onkin jo kesätyöpaikka valmiina. Työsopimus voi olla tehty tai se on pian allekirjoitettavana. On muutamia asioita, jotka on hyvä pitää mielessä kun aloittaa työnteon.

30.05.2016 | Blogi - Opiskelijaelämää

Farmaguru: Koulutuksen tulee vastata työelämän tarpeeseen

Olemme talven aikana käyneet laajaa keskustelua proviisorijäsentemme kanssa tulevaisuuden koulutuksesta ja luovutimme maaliskuussa Helsingin yliopiston farmasian tiedekunnan dekaani Jouni Hirvoselle ja varadekaani Pia Vuorelalle kannanoton Helsingin yliopistossa käynnissä olevasta proviisorin koulutusohjelmauudistuksesta.

25.05.2016 | Blogi - Farmaguru

Proviisori NYT: Aloittavan apteekkarin haasteet -kollegailta

Proviisoriverkosto järjesti 10. helmikuuta kollegaillan teemalla ”Aloittavan apteekkarin haasteet”. Tilaisuus järjestettiin Helsingissä Farmasialiiton toimistolla ja Kuopiossa Itä-Suomen yliopiston Snellmania-rakennuksen seminaarisalissa. Tilaisuudessa oli tuttuun tapaan videoyhteys Helsingin ja Kuopion välillä, ja tilaisuutta oli mahdollisuus seurata myös etäyhteydellä omalta kotikoneelta.

31.03.2016 | Blogi - Proviisori NYT!

Proviisori NYT: Kansainvälistä työkokemusta ja johtamisoppeja Irlannista

Sain viime syksynä ainutlaatuisen mahdollisuuden hakea JET-opintojeni kautta ulkomaan työssäoppimisjaksolle. Jakso olisi 3 viikkoa, sille saisi Erasmus tukea ja jakso tulisi liittää valinnaisiin henkilöstöjohtamisen opintoihin. Maa kohteita johtajuuden erikoisammattitutkinnossa oli kolme, Irlanti houkutteli eniten sen tanssi- ja musiikkikulttuurin takia. En ollut koskaan ollut ulkomailla vaihdossa opiskeluaikana, tämä oli minun mahdollisuuteni ja tartuin siihen. Ensin täytyi selvittää saisinko 3 viikkoa vapaata töistä. Työnantaja näytti vihreää valoa ja aloitin hakemuksen kirjoittamisen englanniksi. Parin viikon kuluttua sain tietää, että minulle myönnetään tukea.

26.02.2016 | Blogi - Proviisori NYT!