Kunta-alalle annetut lakkovaroitukset sekä ylityö- ja vuoronvaihtokiellot

Lähetämme aina ensisijaisesti jäsenillemme tietoa annetuista lakkovaroituksista sekä ylityö- ja vuoronvaihtokielloista Fimnetin kautta. Jos et ole saanut Farmasialiitolta näitä viestejä, tarkistathan tietosi Morttelista. On tärkeää, että työehtosopimusneuvotteluja koskeva viestintämme tavoittaa kaikki jäsenemme.

Tältä sivulta löydät kootusti kaikkien kunta-alalle annettujen lakkovaroitusten sekä ylityö- ja vuoronvaihtojen ajankohdat. Lisäksi JUKOn verkkosivuilla on päivittyvä listaus kaikista kunta-alan työtaistelutoimista

Helsinki, Vantaa, Espoo, Kauniainen, Turku, Tampere, Jyväskylä, Kuopio, Oulu ja Rovaniemi EI KOSKE FARMASIALIITON JÄSENIÄ, PÄÄTTYNYT

Kymmenen kaupungin työntekijöitä koskeva lakko toteutuisi 3.–9.5.2022, jos neuvotteluratkaisuun työnantajan kanssa ei päästä sitä ennen. JUKOn keskuslakkotoimikunta on tehnyt tähän lakkoon edellisistä lakoista poikkeavia rajauksia, minkä vuoksi tämä lakko ei koske Farmasialiiton jäseniä missään kaupungeissa.
Tiedote kymmenen kaupungin lakosta

Pääkaupunkiseutu PÄÄTTYNYT

Työ- ja elinkeinoministeriö siirsi Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupunkeihin 19.–25.4.2022 suunniteltuja lakkoja 14 vuorokautta eteenpäin. Tämä tarkoittaa sitä, että lakko toteutuisi 3.–9.5.2022, jos neuvotteluratkaisuun työnantajan kanssa ei päästä sitä ennen. Huom! Farmasialiiton osalta tämä lakko koskisi vain Vantaan kaupungin työntekijöitä, eikä meillä rekisteritietojemme mukaan ole jäseniä tämän lakon piirissä. Jos kuitenkin epäilet kuuluvasi pääkaupunkiseudun lakkovaroituksen piiriin, ole yhteydessä: maija.pirttijarvi@farmasialiitto.fi
Tiedote pääkaupunkiseudun lakon siirrosta
Tiedote pääkaupunkiseudun lakosta

Tampere ja Kuopio PÄÄTTYNYT

Työ- ja elinkeinoministeriö siirsi 14 vuorokaudella Tampereen ja Kuopion kaupunkeihin 29.–30.3. suunniteltua lakkoa. Lakko toteutuu näin ollen 12.–13.4.2022, jos neuvotteluratkaisuun työnantajan kanssa ei päästä sitä ennen.
Tiedote Tampereen ja Kuopion lakon siirrosta
Tiedote Tampereen ja Kuopion lakosta

Turku ja Oulu PÄÄTTYNYT

Turun ja Oulun kaupunkien työntekijöitä koskeva lakko toteutuu 6.–7.4.2022, jos neuvotteluratkaisuun työnantajan kanssa ei päästä sitä ennen.
Tiedote Turun ja Oulun lakosta

Jyväskylä ja Rovaniemi PÄÄTTYNYT

Työ- ja elinkeinoministeriö siirsi 14 vuorokaudella Jyväskylän ja Rovaniemen kaupunkeihin 23.–24.3. suunniteltua lakkoa. Lakon uusi ajankohta on 6.–7.4.2022. Lakko toteutuu, jos neuvotteluratkaisuun työnantajan kanssa ei päästä sitä ennen.
Tiedote Jyväskylän ja Rovaniemen lakon siirrosta
Tiedote Jyväskylän ja Rovaniemen lakosta