Edustajiston opiskelijavaalit

Opiskelijoiden edustajistovaalit 2019

Edustajisto on Farmasialiiton ylin päättävä elin, jonka opiskelijajäsenten toimikausi on kaksi vuotta. Syyskuussa 2019 järjestetään sähköpostivaalit, joissa valitaan edustajistoon toimikaudelle 20192021 kaksi varsinaista edaattoria sekä varajäseniä kutsumajärjestyksessä.

Äänestäminen tapahtuu sähköpostivaalina 2.15.9.2019. Ohjeet äänestämiseen ja äänestyslinkki postitetaan elokuussa kaikille äänioikeutetuille. Äänioikeutettuja vaaleissa ovat tämän vuoden huhtikuun loppuun mennessä hyväksytyt Farmasialiiton opiskelijajäsenet. Näin ollen esimerkiksi kesän aikana valmistuneet voivat äänestää vielä vaaleissa ensi syksynä.

Koska äänestäminen tapahtuu sähköpostivaalina, on tärkeää, että sähköpostiosoitteesi on ajan tasalla Morttelissa. Unohtuneet Mortteli-tunnukset voit tilata sähköpostiisi, minkä jälkeen pääset tarkastamaan, että tietosi ovat ajan tasalla.

Ehdolle näissä vaaleissa voi asettua Farmasialiiton opiskelija, joka on hyväksytty jäseneksi 30.4.2019 mennessä. Ehdokasasettelu päättyy 31.5., eli ehdokkaaksi lähtevän on täytettävä ja palautettava ehdokasilmoitus toukokuun loppuun mennessä. Ehdokkaaksi voi lähteä, vaikka opinnot olisivatkin loppusuoralla, sillä jos valmistuminen osuu toimikaudelle, voi kuitenkin jatkaa opiskelijaedustajana kauden loppuun.

Vaaleihin ilmoittautui määräpäivään mennessä neljä ehdokasta, jotka kaikki ovat saman FLOp-listan ehdokkaita. Ehdokkaat ehdokasnumeroineen alla:

2 Joonatan Haapalainen
3 Jonne Kunnas
4 Salla Lahdentausta
5 Martina Henriksson

Tutustu ehdokkaisiin tästä!

Äänestäminen tapahtuu sähköpostivaalina 2.–15.9.2019. Ohjeet äänestämiseen ja äänestyslinkki postitetaan viimeistään 26.8. kaikille äänioikeutetuille. Äänioikeutettuja vaaleissa ovat tämän vuoden huhtikuun loppuun mennessä hyväksytyt Farmasialiiton opiskelijajäsenet. Näin ollen esimerkiksi kesän aikana valmistuneet voivat äänestää vielä vaaleissa ensi syksynä.

Jokaisen äänioikeutetun tulee huolehtia siitä, että Farmasialiitolle ilmoitettu osoite on ajan tasalla. Samoin, jos jäsen on kieltänyt sähköpostin lähettämisen postituslistan kautta, kannattaa ottaa yhteys Farmasialiittoon. Omat tietonsa voi tarkistaa Morttelista. Päivitettävät tiedot Morttelissa voi muokata itsekin, mutta äänestystä varten sähköposti tulee vielä lähettää vaalitoimikunnan sihteerille Suvi Luukolle, suvi.luukko@farmasialiitto.fi. Muutokset on ilmoitettava viimeistään 15.8.

Jos on epävarma omasta äänioikeudestaan tai tietojensa ajantasaisuudesta, omia tietojaan voi tiedustella joko sähköpostitse tai puhelimitse 1.-8.8. vaalitoimikunnan sihteeriltä (suvi.luukko@farmasialiitto.fi ja 044 777 9252). Vaihtoehtoisesti Farmasialiiton toimistolla voi myös käväistä toimiston aukioloaikoina 1.-8.8.

Vaalien tulos julkistetaan viimeistään 22.9.2019, kun vaalitoimikunta on kokoontunut ja tarkistanut vaalituloksen.

Vaalien keskeisiä päivämääriä
30.4. mennessä hyväksytyt opiskelijajäsenet voivat äänestää vaaleissa
31.5. ehdokasasettelu päättyy
vk 24 alkaen ehdokasesittelyt Farmasialiiton nettisivuilla jäsenalueella
1.8.8. vaaliluettelo äänioikeutetuista nähtävillä jäsensivuilla ja Farmasialiiton toimistolla
15.8. mennessä huomautukset vaaliluetteloon
26.8. mennessä äänestysohjeet ja -linkki sähköpostiin
2.15.9. äänestysaika
22.9. mennessä vaalien tulos julkistetaan

Uudet edaattorit osallistuvat ensimmäiseen kokoukseensa marraskuussa 2019.

Vaaliopas