Edustajiston opiskelijavaalit

Opiskelijoiden edustajistovaalit 2019

Edustajisto on Farmasialiiton ylin päättävä elin, jonka opiskelijajäsenten toimikausi on kaksi vuotta. Syyskuussa 2019 järjestetään sähköpostivaalit, joissa valitaan edustajistoon toimikaudelle 20192021 kaksi varsinaista edaattoria sekä varajäseniä kutsumajärjestyksessä.

Äänestäminen tapahtuu sähköpostivaalina 2.15.9.2019. Ohjeet äänestämiseen ja äänestyslinkki postitetaan elokuussa kaikille äänioikeutetuille. Äänioikeutettuja vaaleissa ovat tämän vuoden huhtikuun loppuun mennessä hyväksytyt Farmasialiiton opiskelijajäsenet. Näin ollen esimerkiksi kesän aikana valmistuneet voivat äänestää vielä vaaleissa ensi syksynä.

Koska äänestäminen tapahtuu sähköpostivaalina, on tärkeää, että sähköpostiosoitteesi on ajan tasalla Morttelissa. Unohtuneet Mortteli-tunnukset voit tilata sähköpostiisi, minkä jälkeen pääset tarkastamaan, että tietosi ovat ajan tasalla.

Ehdolle näissä vaaleissa voi asettua Farmasialiiton opiskelija, joka on hyväksytty jäseneksi 30.4.2019 mennessä. Ehdokasasettelu päättyy 31.5., eli ehdokkaaksi lähtevän on täytettävä ja palautettava ehdokasilmoitus toukokuun loppuun mennessä. Ehdokkaaksi voi lähteä, vaikka opinnot olisivatkin loppusuoralla, sillä jos valmistuminen osuu toimikaudelle, voi kuitenkin jatkaa opiskelijaedustajana kauden loppuun.

Vaalien tulos julkistetaan viimeistään 22.9.2019, kun vaalitoimikunta on kokoontunut ja tarkistanut vaalituloksen.

Vaalien keskeisiä päivämääriä
30.4. mennessä hyväksytyt opiskelijajäsenet voivat äänestää vaaleissa
31.5. ehdokasasettelu päättyy
vk 24 alkaen ehdokasesittelyt Farmasialiiton nettisivuilla jäsenalueella
1.8.8. vaaliluettelo äänioikeutetuista nähtävillä jäsensivuilla ja Farmasialiiton toimistolla
15.8. mennessä huomautukset vaaliluetteloon
26.8. mennessä äänestysohjeet ja -linkki sähköpostiin
2.15.9. äänestysaika
22.9. mennessä vaalien tulos julkistetaan

Uudet edaattorit osallistuvat ensimmäiseen kokoukseensa marraskuussa 2019.

Vaaliopas