Työsuhdeneuvonta

Jäsenet saavat liitosta asiantuntevaa lainopillista neuvontaa työ- ja virkaehtosopimuksia koskevissa asioissa sekä työlainsäädännön tulkinnassa. Lisäksi jäsenet voivat pyytää apua oman työsopimuksensa solmimiseen. Farmasialiitto kokoaa vuosittain alan palkkatietoja, joita jäsenet voivat hyödyntää omissa palkkaneuvotteluissaan. Työpaikoilla liiton luottamusmiehet auttavat jäseniä työsuhteisiin liittyvissä asioissa.

Lakiosaaminen on yksi Farmasialiiton vahvuuksista. Työsuhdeneuvonnan palvelut ovat tärkeä jäsenetu, jos sinulla on kysyttävää työehtosopimuksista ja niiden tukinnasta, työlainsäädännöstä tai työelämän ongelmatilanteista. Työsuhdeasioiden konsultaatio juristin kanssa saattaa maksaa jopa 300 euroa/tunti. Jäsenillemme se on kuitenkin ilmaista. Jäsenmaksusi sisältää myös oikeusturva- ja vastuuvakuutuksen, ja tarjoamme jäsenillemme tarvittaessa myös oikeusapua. Työehtosopimusosapuolena meillä on myös mahdollisuus viedä tapauksia Työtuomioistuimen käsittelyyn.

Työsuhdeneuvonta palvelee jäseniä

Nettiajanvaraus: Aikoja on reilusti tarjolla, myös aamu- ja iltapäivisin. Varaa itsellesi rohkeasti aika, ja me soitamme sinulle. Kerro varausta tehdessäsi hieman, mitä aihepiiriä asiasi koskee, niin osaamme valmistautua.

Sähköposti: tes.neuvonta@farmasialiitto.fi Vastaamme viesteihin saapumisjärjestyksessä, normaalisti 1 - 3 arkipäivän kuluessa.

Kiireelliset asiat: Puhelinpäivystys on jäsenille auki ma-pe  klo 11 - 12, puh. 029 7010 1091.