Farmasialiiton opiskelijat FLOp

Opiskelijajäsenet kuuluvat Farmasialiitoon Suomen Farmasialiiton opiskelijat FLOp ry:n kautta. FLOpin tavoitteena on tuoda opiskelijoiden ääni kuuluviin liiton asioissa. FLOpin jäseniä on edustettuna useissa liiton toimielimissä, esimerkiksi hallituksessa, vaikuttamassa osaltaan alan kehitykseen.

Opiskelijan jäsenedut

Farmasialiiton jäsenenä pääset lukuisiin tilaisuuksiin ja tapahtumiin opiskelijajäsenmaksulla,
joka on 25 euroa vuodessa. Lue lisää jäsenlajeista ja maksuista.

Palkkasuositukset ja -kyselyt

Liiton tekemät opiskelijoiden suosituspalkat auttavat jäseniämme neuvottelemaan palkan opiskeluajan työpaikoissaan. Teemme vuosittain myös opiskelijajäsenillemme palkkakyselyn.

Tutustu palkkasuosituksiin

Lue lisää palkkakyselyistä

Urapalvelut

Mietityttääkö työnhaku? Tiedätkö, miten löydät piilotyöpaikan? Millaisia uravaihtoehtoja farmasialla on? Farmasialiiton urapalveluista saat apua paitsi työnhakuun myös muihin uravaiheisiin, jo opintojesi aikana.

Tutustu

Apurahat

Opiskelijajäsenenä voit hakea apurahaa tutkintoon kuuluviin, ulkomailla suoritettaviin opintoihin, kuten harjoitteluun, graduun liittyvään tutkimukseen sekä muihin opintopisteitä kartuttaviin vaihto-opintoihin ja kongresseihin.

Opiskelijamentorointi

Tarjoamme valmistumisen kynnyksellä oleville opiskelijajäsenillemme mahdollisuuden pohtia työelämää ja uraa kokeneemman kollegan kanssa.

Työsuhdeneuvonta

Liiton työsuhdeneuvonnasta saat apua esimerkiksi työsopimuksen tarkistamiseen. Ethän allekirjoita  työsopimusta, jos et ole aivan varma sen sisällöstä.

Tilaisuudet

Opiskelijatapahtumien lisäksi voit osallistua myös muihin Farmasialiiton järjestämiin tilaisuuksiin ja koulutuksiin jo opiskeluaikanasi. Tilaisuudet ilmoittautumisohjeineen löytyvät tapahtumakalenterista.

Tutustu

Muita etuja

Tutustu kaikkiin Farmasialiiton jäsenetuihin, kuten vakuutus- ja pankkietuihin sekä vapaa-ajan etuihin.

FLOPin toiminta

Farmasialiiton opiskelijoille järjestetään toimintaa jokaisessa farmasian opiskelukaupungissa: Kuopiossa, Helsingissä ja Turussa. Oman kaupunkisi tapahtumien lisäksi voit osallistua myös muissa kaupungeissa järjestettäviin tapahtumiin.

Eri vuosikursseille suunnattujen tapahtumien lisäksi pääset lukuisiin tilaisuuksiin, tapahtumiin ja keikkoille joko ilmaiseksi tai hyvin edullisesti.

Liiton järjestämät koulutukset antavat sinulle uusinta tietoa ammatillisista asioista ja oikeuksistasi työntekijänä. Samalla tutustut muihin alan opiskelijoihin ja tuleviin kollegoihin.

Tapahtumakalenteriin

FLOpin hallituksessa on jäseniä kaikilta kolmelta opiskelukampukselta. Käytännön toiminnasta vastaavat paikallistoimijat omalla opiskelukampuksellaan. Toiminta on iloista ja rentoa yhdessä tekemistä, ja mukaan on helppo päästä.

Mikäli sinulla on hyviä tapahtumaideoita, halua olla mukana järjestämässä toimintaa opiskelupaikkakunnallasi tai haluat kokemusta järjestötoiminnasta, älä epäröi ottaa yhteyttä.

FLOpin paikallistoimijaksi voi liittyä tästä.

Farmasialiiton opiskelijat somessa

Moni korkeakouluopiskelija ja nuori kokee nykypäivän työelämässä ennennäkemättömiä haasteita: kilpailu on kovaa, ja työmarkkinoiden vaatimukset kasvavat jatkuvasti. Tämän lisäksi työelämän epävarmuus, kuten pätkätyöt ja jatkuvat muutokset työmarkkinoilla, tekevät tulevaisuuden suunnittelusta entistä haastavampaa

Nuoret 2023 -selvityksen mukaan 18–35-vuotiaiden mielestä yksi eniten heidän jaksamistaan parantavista asioista olisi suorituspaineiden väheneminen työelämässä sekä yhteiskunnassa. (Akava Works/Aula Research, Nuoret 2023 -selvitys)

Korkeakouluopiskelija, nuori, minkälaisia ajatuksia, huolia ja toiveita sinulla on? Kerro meille kokemuksesi anonyymisti Mieleni terveys #TärkeäOsaMinua -kampanjasivuilla osoitteessa tarkeaosaminua.fi, linkki sivulle profiilin linkkipuussa.

Koostamme vastauksista tietoa nuorten tilanteesta sekä ratkaisuistamme tasavallan presidentille, valituille kansanedustajille ja ministereille syksyllä 2024.

Haluamme muutosta nuorille, työlle, mielelle – meille kaikille. 💚

#mielenterveys #nuori #opiskelija #opiskelu #työelämä #farmasialiitto #TärkeäOsaMinua

27 0

Hyvää kansainvälistä sairaalafarmasian päivää!

Nyt ensimmäistä kertaa järjestettävän päivän tarkoituksena on tuoda esiin sairaalafarmasian ammattilaisten tekemää tärkeää työtä. Tapahtuman järjestää EAHP, European Association of Hospital Pharmacists.

Puheenjohtajamme Maija Pirttijärvi lähettää terveisensä sairaalafarmasian päivänä:

– Farmasian ammattilaiset sairaaloissa, ja laajemminkin hyvinvointialueilla, ovat varmistamassa potilaiden lääkehoidon turvallisuutta. Yhdessä muiden ammattilaisten kanssa he huolehtivat rationaalisen lääkehoidon toteutumisesta lääkehoitoprosessin eri vaiheissa. On hienoa, että EAHP haluaa nostaa esille näitä rautaisia asiantuntijoita. Haluan myös Farmasialiiton puolesta kiittää kollegoitani, ei vain tänään, vaan ihan jokainen päivä!

#HospitalPharmacyDay

45 0

Tuore Lääkebarometri 2023 -väestötutkimus kertoo selkeästi, että kansalaisilla on vahva luottamus apteekkeihin ja siellä työskenteleviin farmasian ammattilaisiin.

Farmasialiiton puheenjohtaja Maija Pirttijärvi korostaakin farmasian ammattilaisten laajan tietopohjan merkitystä. Pelkkien käyttöohjeiden ja koostumusten ohella asiakkaille on pystyttävä kertomaan myös mahdollisista sivuvaikutuksista, yhteensopivuudesta muiden lääkkeiden kanssa sekä eri rinnakkaisvalmisteiden välisistä hintaeroista.

– Kysymys kuuluukin, miten tämä asiakkaiden arvostama farmasian ammattilaisten antama lääkeneuvonta toteutettaisiin päivittäistavarakaupassa, Pirttijärvi huomauttaa.

Lue lisää Farmasia-lehdestä ➡ farmasialehti.fi

#farmasialiitto #etujesivalvontaa #rationaalinenlääkehoito

25 0

Säästä viimeiseen hengenvetoon. Epätietoisuus on huonoimpia syitä kuopata läheisten taloudellinen tulevaisuus. Tosiasiassa henkivakuutus maksaa sinulle vähemmän kuin luulet.

• Jäsenenä saat Kalevasta merkittävästi edullisemman henkivakuutuksen 61,6 % alennuksella.
• Voit vakuuttaa myös puolisosi yhteisellä vieläkin edullisemmalla pariturvalla – riittää, että toinen teistä on jäsen.
• Jäsenedulla on vakuutettu jo 889 henkeä ja säästöä kertyy keskimäärin 447 euroa vuosittain.

👉https://www.kalevavakuutus.fi/farmasialiitto

#jäsenetu #farmasialiitto #etujesivalvontaa

6 0

☀Tule meille työkaveriksi!☀

Haemme työsuhdeasiantuntijaa/juristiharjoittelijaa vuorotteluvapaan sijaiseksi 1.5.–31.7.2024 hoitamaan erityisesti työsuhdeneuvontaa osana työsuhdeneuvonnan tiimiämme.

Työsuhdeasiantuntijan tehtävänä on muun muassa avustaa ja tukea liiton jäseniä ja luottamushenkilöitä työsuhdeasioissa sekä osallistua liiton luottamushenkilötoiminnan organisointiin ja koulutusten suunnitteluun. Muut tehtävät määräytyvät valittavan henkilön osaamisen ja kiinnostuksen mukaan.

Hakuaika päättyy 5.4.2024, hakemuksia käsitellään jo hakuaikana.

Lue koko ilmoitus profiilin linkkipuun kautta.

#rekrytointi #avointyöpaikka #rekry #farmasialiitto

18 0