Proviisori apteekissa

Proviisori on lääkkeiden ja lääkehoitojen asiantuntija. Proviisorit edustavat apteekissa korkeinta ammatillista asiantuntemusta ja työskentelevät apteekissa esimies- ja kehittämistehtävissä. Proviisorin tehtävänä on osallistua lääkehuollon toteuttamiseen sekä kehittämiseen turvallisesti yhdessä paikallisen sosiaali- ja terveydenhuollon kanssa.

Proviisori on laillistettu terveydenhuollon ammattihenkilö (M.Sc. Pharm.). Proviisorin tutkinto on ylempi korkeakoulututkinto (300 opintopistettä). Lisätietoja opiskelusta

Tyypillisiä proviisorin työtehtäviä apteekissa

(Julkaistu 4/2018)

Ville Kangas: Proviisorin työnkuva
Proviisorina Lahden 9. Apila apteekissa, jossa toiminut esimiehenä 4 vuotta.

Proviisori apteekissa -julkaisun kirjoittajat
Marja Airaksinen
Marketta Hakkarainen
Ville Kangas
Päivi Kuosmanen
Suvi Luukko
Sanna Passi
Inka Puumalainen
Susanna Puusniekka
Lisäksi kirjoitustyöhön ovat osallistuneet Minna Huhta, Jussi Jukka, Jaana Meklin ja Riitta Uusi-Esko.

Työryhmä kiittää haastatteluihin osallistuneita alan asiantuntijoita!

Palautetta voit lähettää osoitteeseen sanna.passi@farmasialiitto.fi