Etujesi valvontaa

Olemme ainoa farmasian alan ammattiliitto Suomessa ja merkittävä yhteiskunnallinen vaikuttaja. Yhdistämme farmaseutit ja proviisorit kautta maan.

Kun kuulut Farmasialiittoon, olet osa isoa farmasian alan kollegiaalista joukkoa. Jäsenenä saat myös monia etuja ja palveluja.

Jäsenedut- ja palvelut Liity jäseneksi tästä

Farmasialiitto somessa

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
11 hours sitten
Suomen Farmasialiitto ry

European Industrial Pharmacists Group (EIPG) yleiskokous pidettiin 19.-21.4.2024 Roomassa. Salla Silen (kuvassa vasemmalla) osallistui kokoukseen Suomen Farmasialiiton delegaattina.

Viikonlopun aikana keskusteltiin useista ajankohtaisista asioista, kuten lääkkeiden saatavuusongelmista ja kriittisistä lääkevalmisteista. Kokouksessa kuultiin puheenvuoroja myös mm. lääkevalmisteiden myyntilupa-asioista EU lääkelainsäädännön uudistukseen liittyen, ympäristöriskien arvioinnin ohjeistuksen päivityksestä, sekä lääkevalmisteiden ympäristövaikutuksista ja siitä, miten lääketeollisuudessa toimivat henkilöt voivat vaikuttaa niihin omilla toimillaan.

Näytä enemmänNäytä vähemmän

European Industrial Pharmacists Group (EIPG) yleiskokous pidettiin 19.-21.4.2024 Roomassa. Salla Silen  (kuvassa vasemmalla) osallistui kokoukseen Suomen Farmasialiiton delegaattina.”Oli mielenkiintoista osallistua ensimmäistä kertaa EIPG kokoukseen ja tutustua muiden maiden edustajiin ”, Salla toteaa.Viikonlopun aikana keskusteltiin useista ajankohtaisista asioista, kuten lääkkeiden saatavuusongelmista ja kriittisistä lääkevalmisteista. Kokouksessa kuultiin puheenvuoroja myös mm. lääkevalmisteiden myyntilupa-asioista EU lääkelainsäädännön uudistukseen liittyen, ympäristöriskien arvioinnin ohjeistuksen päivityksestä, sekä lääkevalmisteiden ympäristövaikutuksista ja siitä, miten  lääketeollisuudessa toimivat henkilöt voivat vaikuttaa niihin omilla toimillaan.Anni Svala (myös kuvassa) valittiin EIPG:n hallitukseen tittelillä Vice-President for European Affairs. Hänellä fokuksena on seurata mm. lääkelainsäädäntöuudistusta Euroopan tasolla sekä tehdä tiivistä sidosryhmäyhteistyötä myös muiden ajankohtaisten teemojen parissa.Kiitos Salla osallistumisesta Farmasialiiton edustajana ja onnittelut Annille valinnasta tärkeään tehtävään!
Lataa lisää

Kanta-lääkityslista on tarkoitus saada käyttöön vuoden 2026 alusta. 👏