Erilaisia uratarinoita - Kansainvälinen näkökulma

OHJELMA

klo 12.00–13.00 Salaattilounas

klo 13.00-13.40 Apulaisprofessori Vincenzo Cerullo, HY, farmasian tiedekunta: From a simple research idea to a multimillion spin-off company

Apulaisprofessori Vincenzo Cerullo on Drug Research Program Helsinki- johtaja ja IVT-laboratorion tutkimusryhmän vetäjä (ImmunoViroTherapy Lab). Cerullon ja hänen IVT-laboratorionsa kehittämä syöpärokote PeptiCRAd saattaa pian päästä kliiniseen koevaiheeseen. Hän on myös saanut eurooppalaisen geeni- ja soluterapiayhdistyksen, ESGCT, erinomaiselle nuorelle tutkijalle tarkoitetun palkinnon.

klo 13.40-14.10 Yliproviisori Tiina Holmberg, STM, Vakuutusosasto, Lääkkeiden hintalautakunta: Kotimaisissa viranomaistehtävissä näköalapaikalla myös maailmalle

Tiina on työskennellyt vuodesta 2004 alkaen lääkealan viranomaistehtävissä, josta pääosan ajasta kliinisten lääketutkimusten valvonnan parissa GCP-tarkastajana Fimeassa (ent. Lääkelaitoksessa). Tiina on tehnyt lääketutkimusten tarkastuksia kotimaassa ja EMA:n toimeksiannosta muualla EU:ssa ja EU:n ulkopuolella.

klo 14.10-14.40 Farmaseutti, proviisoriopiskelija Otto Kari, SPR: Farmasisti, hae Punaisen ristin avustustyöntekijäksi!

Otto Kari on SPR:n hallituksen varapuheenjohtaja, pitkäaikainen vapaaehtoinen ja lääkinnälliseen logistiikkaan erikoistunut avustustyöntekijä. Hän viimeistelee proviisoriopintojaan ja valmistelee biofarmasian alan väitöskirjaa Helsingin yliopiston farmasian tiedekunnassa.

klo 14.40-15.10 Kahvitauko

klo 15.10-15.40 Professori Anne Juppo, HY, Farmasian tiedekunta: Suomalaisena farmasistina kansainvälisessä lääketeollisuudessa

klo 15.40-16.10 Koulutus- ja työvoimapoliittinen asiamies Sanna Passi, SFL: Farmasialiiton urapalveluista apua työelämän eri tilanteissa

klo 16.10-16.30 Vapaata keskustelua ja tilaisuuden päätös

Sitovat ilmoittautumiset ilmoittautumislomakkeella 24.3.2017 mennessä.

tilaisuus on maksuton Farmasialiiton jäsenille. Muille osallistujille osallistumismaksu on 100 euroa, joka laskutetaan ennen tilaisuutta. Mukaan mahtuu 40 ensin ilmoittautunutta, joten varaa paikkasi ajoissa!

Teemapäivään osallistujilla on tarvittaessa mahdollisuus majoittua omakustanteisesti Sokos Hotel Presidentissä, josta Farmasialiitto on ennakkovarannut huoneita. Mikäli tarvitset majoitusta, pyydämme olemaan yhteydessä Farmasialiiton hallinnolliseen sihteeriin Sirpa Varesvuohon (puh. 040 451 6730) viimeistään 29.3.2017.

Tapahtuman kuvaus

Teemapäivän tavoitteena on tarjota tietoa erilaisista työ- ja uramahdollisuuksista valtiolla, Kelassa ja yliopistomaailmassa. Lisäksi päivän tavoitteena on tuoda osallistujille uusia näkökulmia ja ideoita oman henkilökohtaisen työnkuvan kehittämiseen ja uran suunnitteluun. Tilaisuuden järjestävät Suomen Farmasialiiton valtion, Kelan ja yliopiston neuvottelukunta (VNK), Farmasialiiton erityisvaliokunta (EVK) ja Proviisoriverkosto.

Paikka ja aika

Sokos Hotel Presidentti

Paikkakunta

Osoite

Eteläinen Rautatiekatu 4, Helsinki

Alkaa 01.04.2017 klo 12:00

Loppuu 01.04.2017 klo 16:30

Erilaisia uratarinoita - Kansainvälinen näkökulma

signing-up

Alkaa

Loppuu

Ilmoittautuminen

Löydät Farmasialiiton järjestämien koulutusten materiaaleja ja tallenteita täältä.