Lääkkeeksi biosimilaari – minulleko?

Lääkkeiden käyttäjille, terveydenhuollon ammattilaisille sekä kaikille aiheesta kiinnostuneille on tarjolla toukokuussa 2017 seminaari.

Seminaarissa biosimilaareja käyttäneet potilaat ja terveydenhuollon ammattilaiset kertovat kokemuksistaan – tilaa annetaan myös kysymyksille ja keskustelulle.

Biologisten lääkkeiden rinnalle kehitetään jatkuvasti vaihtokelpoisia versioita, biosimilaareja, jotka ovat yhtä turvallisia, tehokkaita ja laadukkaita kuin alkuperäiset biologiset valmisteet. Jos biologiselle lääkkeelle on saatavilla biosimilaari, lääkärin on määrättävä näistä vertailu- ja vaihtokelpoisista lääkevalmisteista edullisin.

Videoitavaa seminaaria on mahdollista seurata myös suorana lähetyksenä tai tallenteena jälkikäteen verkossa. Etäyhteyksillä seminaaria seuraavien ei tarvitse ilmoittautua. Verkkolähetyksen osoite ilmoitetaan seminaaripäivänä Fimean verkkosivuilla. Suora lähetys mahdollistaa myös kysymysten esittämisen esiintyjille verkossa.

Lisätiedot ja ohjelma Fimean verkkosivuilla. Ilmoittautuminen Fimean verkkosivuilla. Paikan päälle mukaan mahtuu 140 ensimmäistä ilmoittautujaa.

Tapahtuman kuvaus

Seminaarin järjestävät yhteistyössä Fimea, Suomen Diabetesliitto, Crohn ja Colitis ry, Psoriasisliitto, Suomen Reumaliitto, Suomen Syöpäpotilaat ry ja Suomen Farmasialiitto osana sosiaali- ja terveysministeriön alaista Rationaalisen lääkehoidon toimeenpano-ohjelmaa.

Paikka ja aika

Porthania, Helsingin yliopisto

Paikkakunta

Osoite

Yliopistonkatu 3, Helsinki

Alkaa 17.05.2017 klo 17:00

Loppuu 17.05.2017 klo 19:30

signing-up

Alkaa

Loppuu

Ilmoittautuminen

Löydät Farmasialiiton järjestämien koulutusten materiaaleja ja tallenteita täältä.