Liikuta kollegaa -kävelyhaaste

Haastamme farmasian ammattilaiset liikkumaan, tapaamaan toisiaan ja vaihtamaan kuulumisia kävelylenkkien lomassa. Liikuta kollegaa -kävelyhaaste käydään 13.9.–10.10.2021. Haasteen aikana joukkueet keräävät kävelykilometrejä, eniten kilometrejä kävellyt joukkue voittaa. Kävelykilpailun ohella voi osallistua kuvakilpailuun.

Kävelykilpailu
Kävelykilpailuun voivat osallistua farmaseutit, proviisorit, lääkealan erityiskoulutetut ja farmasian opiskelijat. Jokaisessa joukkueessa tulee olla vähintään 2 ja korkeintaan 10 henkilöä (alueelliset koronarajoitukset huomioiden), ja ainakin yhden joukkueen jäsenen on oltava Farmasialiiton jäsen. Haasteaikana joukkue voi kävellä myös osakokoonpanoissa, suorituksia kirjatessa merkitään, kuinka monta kävelijää oli mukana ko. ajankohtana.

Kilpailuaika:
4 viikkoa, 13.9.–10.10.2021

Ilmoittautuminen
Joukkue ilmoitetaan mukaan kilpailuun ilmoittautumislomakkeella.
Ilmoittautua voi vielä kilpailun alettuakin.

Kilpailuaihe:
Kilpailun tavoitteena on kerätä mahdollisimman paljon kävelykilometrejä, ja eniten kilometrejä kerännyt joukkue voittaa.

Kilometrikilpailun rinnalla järjestetään joukkueille kuvakilpailu, jonka voittaa toimiston tuomariston valitsema iloisin kävelykuva. Kuvakilpailuun osallistuvissa kuvissa on oltava vähintään 2 joukkueen jäsentä.

Suoritusten kirjaaminen
Joukkue kirjaa kävelemänsä kilometrit kävelykohtaisesti, omantunnon mukaan, kilometrin tarkkuudella tuloslomakkeelle

Lomakkeen voi käydä täyttämässä jokaisen kävelyn jälkeen tai viimeistään kunkin viikon sunnuntaina jokaisesta viikon aikana tehdystä kävelystä. Jos joukkue on kävellyt osissa, jokainen osasuoritus kirjataan erikseen.

Raportointilomakkeeseen kirjataan joukkueen nimi, suorituspäivä, ko. kävelylle osallistuneiden etunimet ja kävellyt kilometrit. Jos lomakkeen täyttämisessä on ongelmia, ota yhteyttä liiton yhteyshenkilöön (laura.huotari@farmasialiitto.fi).

Esimerkki suoritusten kirjaamisesta joukkueessa, jossa on kolme henkeä:

Jos kaksi joukkueen jäsentä kävelee yhdessä 5 km, kirjataan suoritukseksi 5 km lenkki ja henkilömääräksi kaksi. Jokainen osakävelysuoritus kirjataan lomakkeelle erikseen. Lomakkeelle kirjataan myös, kuinka moni joukkueen jäsen on ollut sillä kertaa mukana.

Koko kävelyhaasteen aikana kertyneet kilometrit (esim. 150 km) jaetaan joukkueen pääluvulla, eli kolmen hengen joukkueen lopputulos olisi (150/3 = ) 50 km.

Tulosraportointi:
Tälle sivulle päivitetään kilpailutilanne noin kerran viikossa, siihen mennessä raportoitujen kilometrien perusteella.  Haasteen etenemistä voi seurata myös liiton some-kanavissa:
Farmasialiiton Instagram
Farmasialiiton Facebook

Keräämme viikoittain välitulokset, joten jos joukkueenne ei kirjaa käveltyjä kilometrejä välittömästi, teettehän sen viimeistään jokaisen viikon sunnuntaina.

Kävelyjoukkueiden kuvakilpailu
Kuvakilpailuun voi osallistua sähköpostilla tai Instagramissa. Julkaiskaa joukkueenne kävelykuva Instagramissa ja merkitkää se tunnisteella #liikutakollegaa. Näin saatte kuvanne mukaan kilpailuun.

Jos ette käytä Instagramia tai tilinne ovat yksityisiä, joukkueenne voi osallistua kuvakilpailuun lähettämällä kuvan osoitteeseen: viestinta@farmasialiitto.fi. Merkitkää tällöin viestin aihekenttään “Liikuta kollegaa, kuvakilpailu”.

Huom. Osallistumalla kilpailuun annatte kuvallenne julkaisuluvan liiton sosiaalisen median kanavissa.

Palkinnot
Kilometrikilpailussa eniten kilometrejä keränneen joukkueen jokainen jäsen voittaa joukkueen valitseman 100 € arvoisen urheiluaiheisen palkinnon.

Kuvakilpailun voittaneen joukkueen jokaiselle jäsenelle lähetetään liikuntavälineaiheinen palkinto.

Pitkäkin matka täytyy aloittaa yhdellä askeleella. Tästä se lähtee, liikuta kollegaa!

Yhteyshenkilö

Laura Huotari

Liikuta kollegaa -kävelyhaaste

signing-up

Alkaa

Loppuu

Ilmoittautuminen

Löydät Farmasialiiton järjestämien koulutusten materiaaleja ja tallenteita täältä.