Luottamusmiesten peruskurssi

Luottamusmiesten peruskurssin tarkoituksena on perehtyä luottamusmiesjärjestelmään, farmaseuttisen henkilöstön työehtosopimukseen sekä siihen liittyviin lakipykäliin. Lisäksi kurssilla käsitellään työttömyyskassan jäsenyyttä ja farmaseuttisen henkilöstön eläketurvaa. Tarkempi ohjeistus ja aikataulu lähetetään ilmoittautuneille automaattisesti noin viikkoa ennen kurssia. Kurssi on tarkoitettu apteekkien luottamusmiehille ja sille osallistuminen on maksutonta.

Kurssi toteutetaan poikkeuksellisesti verkkokurssina. Kurssi tulee koostumaan mm livekeskusteluista Teamsin avulla, nauhoitetuista luennoista ja erilaisesta tehtävistä Howspace-kurssialustalla. Osallistuaksesi tarvitset nettiyhteyden ja tietokoneen tai älypuhelimen/tabletin. Toimivat kaiuttimet tai vaihtoehtoisesti kuulokkeet ovat tarpeen ja jos haluat osallistua keskusteluun tarvitset myös mikin. Jos mikkiä ei ole myös chat-toiminnon kautta keskusteluun osallistuminen onnistuu kirjoittaen. Ohjelmia ei tarvitse ladata koneelle vaan niitä voi käyttää nettiselaimen kautta. Parhaiten ohjelmat toimivat uusimmilla ja päivitetyillä selaimilla kuten IE11, Edge, Chrome ja Firefox. Muista myös sallia ponnahdusikkunat, jotta mm livekeskusteluun liittyminen onnistuu.

Suosittelemme kurssin tekemistä kotona tai muutoin rauhallisessa paikassa. Kurssi vaatii keskittymistä ja hälisevä työympäristö ei sovellu sen takia. Mikäli jostain syystä teet kurssin esim töissä, muista sopia koneen käytöstä ja työrauhasta työnantajan kanssa. Työpaikalla osallistuessasi muista selvittää estääkö esim palomuurin asetukset verkkokurssin tekemisen töissä. Kurssin voi suorittaa vain kyseisinä päivinä eikä kurssi ole tehtävissä enää myöhemmin.

Kurssille osallistumisesta tulee sopia ajoissa työnantajan kanssa ja se on luottamusmiehille palkallista työaikaa. Myös verkkokurssi luetaan yhdessä Aptan kanssa sovittuihin luottamusmieskoulutuksiin ja siksi se toteutetaan ennalta sovittuina päivinä. Mikäli kurssille pääsy ja palkallisuus aiheuttaa haasteita, ole rohkeasti yhteydessä Jenni Laksoon (jenni.lakso@farmasialiitto.fi)

Ilmoittautuminen Morttelin kautta.

Ilmoittautuminen on sitova. Osallistumisen peruuttaminen tulee tehdä 30.10.2020 mennessä tapahtumakalenterin tapahtumailmoituksen mukaisesti Morttelin kautta. Mikäli osallistumista ei ole peruttu ja/tai osallistuja ei osallistu koulutukseen, Farmasialiitto voi veloittaa 20 % jäsenkohtaisista koulutuksen kokonaiskuluista, ellei ole esittää lääkärintodistusta tai todistusta ylivoimaisesta esteestä

Paikka ja aika

Paikkakunta

Verkkokoulutus

Alkaa 12.11.2020 klo 09:00

Loppuu 13.11.2020 klo 16:00

Yhteyshenkilö

Jenni Lakso

signing-up

Alkaa

Loppuu

Ilmoittautuminen

Löydät Farmasialiiton järjestämien koulutusten materiaaleja ja tallenteita täältä.