Luottamusmiesten peruskurssi, verkkokurssi

Luottamusmiesten peruskurssin tarkoituksena on perehtyä luottamusmiesjärjestelmään, farmaseuttisen henkilöstön työehtosopimukseen ja siihen liittyviin lakipykäliin. Lisäksi kurssilla käsitellään työttömyyskassan jäsenyyttä ja farmaseuttisen henkilöstön eläketurvaa. Tarkempi ohjeistus ja aikataulu lähetetään ilmoittautuneille automaattisesti noin viikkoa ennen kurssia. Kurssi on tarkoitettu apteekkien luottamusmiehille, ja sille osallistuminen on maksutonta.

Kurssi toteutetaan verkkokurssina. Kurssi tulee koostumaan mm. livekeskusteluista Teamsin avulla, nauhoitetuista luennoista ja erilaisista tehtävistä Howspace-kurssialustalla. Osallistuaksesi tarvitset nettiyhteyden ja tietokoneen tai älypuhelimen/tabletin. Toimivat kaiuttimet tai vaihtoehtoisesti kuulokkeet ovat tarpeen, ja jos haluat osallistua keskusteluun, tarvitset myös mikin. Jos mikkiä ei ole, myös chat-toiminnon kautta keskusteluun osallistuminen onnistuu kirjoittaen. Ohjelmia ei tarvitse ladata koneelle, vaan niitä voi käyttää nettiselaimen kautta. Parhaiten ohjelmat toimivat uusimmilla ja päivitetyillä selaimilla, kuten IE11, Edge, Chrome ja Firefox. Muista myös sallia ponnahdusikkunat, jotta mm. livekeskusteluun liittyminen onnistuu.

Suosittelemme kurssin tekemistä kotona tai muutoin rauhallisessa paikassa. Kurssi vaatii keskittymistä, ja hälisevä työympäristö ei sen takia sovellu. Mikäli jostain syystä teet kurssin esim töissä, muista sopia koneen käytöstä ja työrauhasta työnantajan kanssa. Työpaikalla osallistuessasi muista selvittää, estääkö esim. palomuurin asetukset verkkokurssin tekemisen. Kurssin tehtävineen voi suorittaa vain kyseisinä päivinä, eikä kurssi ole tehtävissä enää myöhemmin.

Luottamusmiesten kurssille osallistuaksesi sinulla tulee olla Farmasialiiton jäsenrekisterissä voimassa oleva luottamusmies- tai varaluottamusmiestoimi. Luottamusmiehillä tulee olla mahdollisuus osallistua koulutukseen, ja se on palkallista työaikaa. Mikäli varaluottamusmies ei tilapäisesti hoida varsinaisen luottamusmiehen tehtäviä, on hänen sovittava koulutuksen palkallisuudesta työnantajan kanssa. Muista kuitenkin sopia ensi vuoden koulutuksista työnantajan kanssa hyvissä ajoin, vaikka koko vuodeksi kerrallaan. Myös verkkokurssi luetaan yhdessä Aptan kanssa sovittuihin luottamusmieskoulutuksiin, ja siksi se toteutetaan ennalta sovittuina päivinä. Mikäli osallistuminen on työnantajan toimesta hankalaa tai se evätään ilman kunnollisia perusteluita, ota yhteyttä Jenni Laksoon.

Ilmoittautuminen avautuu Mortteliin helmikuussa.

Ilmoittautuminen on sitova. Osallistumisen peruuttaminen tulee tehdä 30.10.2021 mennessä tapahtumakalenterin tapahtumailmoituksen mukaisesti Morttelin kautta. Mikäli osallistumista ei ole peruttu ja/tai osallistuja ei osallistu koulutukseen, Farmasialiitto voi veloittaa 20 % jäsenkohtaisista koulutuksen kokonaiskuluista, ellei ole esittää lääkärintodistusta tai todistusta ylivoimaisesta esteestä.

Paikka ja aika

Paikkakunta

Verkkokoulutus

Alkaa 18.11.2021 klo 09:00

Loppuu 19.11.2021 klo 15:00

signing-up

Alkaa

Loppuu

Ilmoittautuminen

Löydät Farmasialiiton järjestämien koulutusten materiaaleja ja tallenteita täältä.