Luottamusmiesten jatkokurssi, Helsinki

28.10.2021

HUOMIOITHAN ETTÄ KURSSIN TOTEUTUSTAVAKSI ON VARMISTUNUT VERKKOKURSSI HENKILÖSTÖN VAIHDOSTILANTEESTA JOHTUEN!

Luottamusmiesten jatkokurssilla syvennetään tietämystä apteekkien farmaseuttisen henkilöstön työehtosopimuksesta ja sen soveltamisesta kuten esimerkiksi palvelusvuosien ja ylitöiden laskennasta. Lisäksi paneudumme ajantasaiseen lainsäädäntöön, sairausajan palkkaan, epäasialliseen kohteluun ja tuotannollis-taloudellisiin irtisanomis- ja lomautusperusteisiin. Pidätämme oikeuden pieniin ohjelma- ja aihepiirimuutoksiin. Tarkemmat aihepiirit, ohjeistukset ja aikataulu lähetetään ilmoittautuneille automaattisesti noin viikkoa ennen kurssia.

Kurssi on tarkoitettu apteekkien luottamusmiehille. Luottamusmiesten peruskurssi pitää olla suoritettu ennen kurssille osallistumista. Luottamusmiesten kurssille osallistuaksesi sinulla tulee olla Farmasialiiton jäsenrekisterissä voimassa oleva luottamusmies- tai varaluottamusmiestoimi. Kurssi on varsianiselle luottamusmiehelle palkallista työaikaa. Mikäli varaluottamusmies ei tilapäisesti hoida varsinaisen luottamusmiehen tehtäviä, on hänen sovittava koulutuksen palkallisuudesta työnantajan kanssa. Muista kuitenkin sopia luottamusmieskoulutuksista työnantajan kanssa hyvissä ajoin, vaikka koko vuodeksi kerrallaan. Mikäli osallistuminen on työnantajan toimesta hankalaa tai se evätään ilman kunnollisia perusteluita, ota yhteyttä Marketta Hakkaraiseen. Osallistuminen on maksutonta.

Kurssi toteutetaan verkkokurssina. Kurssi tulee koostumaan mm livekeskusteluista Teamsin avulla, nauhoitetuista luennoista ja erilaisesta tehtävistä Howspace-kurssialustalla. Osallistuaksesi tarvitset nettiyhteyden ja tietokoneen tai älypuhelimen/tabletin. Toimivat kaiuttimet tai vaihtoehtoisesti kuulokkeet ovat tarpeen ja jos haluat osallistua keskusteluun tarvitset myös mikin. Jos mikkiä ei ole myös chat-toiminnon kautta keskusteluun osallistuminen onnistuu kirjoittaen. Ohjelmia ei tarvitse ladata koneelle vaan niitä voi käyttää nettiselaimen kautta. Parhaiten ohjelmat toimivat uusimmilla ja päivitetyillä selaimilla kuten IE11, Edge, Chrome ja Firefox. Muista myös sallia ponnahdusikkunat, jotta mm livekeskusteluun liittyminen onnistuu.

Suosittelemme kurssin tekemistä kotona tai muutoin rauhallisessa paikassa. Kurssi vaatii keskittymistä ja hälisevä työympäristö ei sovellu sen takia. Mikäli jostain syystä teet kurssin esim töissä, muista sopia koneen käytöstä ja työrauhasta työnantajan kanssa. Työpaikalla osallistuessasi muista selvittää estääkö esim palomuurin asetukset verkkokurssin tekemisen töissä. Kurssin voi suorittaa vain kyseisinä päivinä eikä kurssi ole tehtävissä enää myöhemmin.

Ilmoittautumiset Morttelissa

Ilmoittautuminen on sitova. Osallistumisen peruuttaminen tulee tehdä 3.10.2021 mennessä tapahtumakalenterin tapahtumailmoituksen mukaisesti Morttelin kautta. Mikäli osallistumista ei ole peruttu ja/tai osallistuja ei osallistu koulutukseen, Farmasialiitto voi veloittaa 20 % jäsenkohtaisista koulutuksen kokonaiskuluista, ellei ole esittää lääkärintodistusta tai todistusta ylivoimaisesta esteestä.