Luottamusmiesten neuvottelutaidon kurssi

23.09.2020

HUOMIOITHAN ETTÄ KURSSIN TOTEUTUSTAVAKSI ON ALKUPERÄISESTÄ TIEDOSTA POIKETEN VARMISTUNUT ETÄKOULUTUS/LIVEWEBINAARI!

Luottamusmiesten neuvottelutaidon kurssilla opetellaan neuvottelun prosessia (valmistautuminen, aloitus, neuvottelun vuorovaikutus, päätöksen tekeminen ja neuvottelun jälkeiset asiat). Kurssilla lähestymme neuvottelua vaikuttamistilanteena ja vuorovaikutusosaamisen näkökulmasta. Kurssin vetäjänä toimii vuorovaikutusvalmentaja Eeva Kaarne. Ohjelma tarkentuu lähempänä koulutusta, ja se lähetetään ohjeistuksineen osallistujille automaattisesti sähköpostitse.

Neuvottelutaidon koulutus on osa luottamusmiesten peruskurssia, ja jokaisen peruskurssille osallistuvan tulee osallistua myös neuvottelutaidon koulutukseen. Aiemmin neuvottelutaidon koulutus oli osa jatkokurssia. Jos on käynyt aiemmin peruskurssin ja osallistunut vuonna 2016 tai sen jälkeen jatkokurssille, puuttuu neuvottelutaidon koulutus kokonaisuudesta. Olemme sopineet Aptan kanssa, että neuvottelutaidon koulutukseen voi osallistua luottamusmies, jolta tämä koulutus puuttuu. Kurssi on tarkoitettu apteekkien luottamusmiehille. Osallistuminen on maksutonta.

Kurssi toteutetaan poikkeuksellisesti etäkoulutuksena/livewebinaarina. Toteutus tapahtuu Zoom-alustalla. Osallistuaksesi tarvitset nettiyhteyden ja tietokoneen tai älypuhelimen/tabletin. Kurssi tulee olemaan keskustelupainotteinen. Tästä syystä toimiva kamera ja mikrofoni ovat tarpeen kaiuttimen tai kuulokkeiden lisäksi. Ohjelmaa ei tarvitse ladata koneelle, vaan niitä voi käyttää nettiselaimen kautta. Muista myös sallia ponnahdusikkunat.

Suosittelemme kurssin tekemistä kotona tai muutoin rauhallisessa paikassa. Kurssi vaatii keskittymistä ja hälisevä työympäristö ei sovellu sen takia. Mikäli jostain syystä teet kurssin esimerkiksi töissä, muista sopia koneen käytöstä ja työrauhasta työnantajan kanssa. Työpaikalla osallistuessasi muista selvittää estääkö esimerkiksi palomuurin asetukset verkkokurssin tekemisen töissä. Kurssin voi suorittaa vain kyseisenä päivänä.

Kurssille osallistumisesta tulee sopia ajoissa työnantajan kanssa, ja se on luottamusmiehille palkallista työaikaa. Myös etäkoulutus luetaan yhdessä Aptan kanssa sovittuihin luottamusmieskoulutuksiin, ja siksi se toteutetaan ennalta sovittuna päivänä. Mikäli kurssille pääsy ja palkallisuus aiheuttaa haasteita, ole rohkeasti yhteydessä Jenni Laksoon (jenni.lakso@farmasialiitto.fi)

Ilmoittautuminen Morttelin kautta.

Ilmoittautuminen on sitova. Osallistumisen peruuttaminen tulee tehdä 2.9.2020 mennessä tapahtumakalenterin tapahtumailmoituksen mukaisesti Morttelin kautta. Mikäli osallistumista ei ole peruttu ja/tai osallistuja ei osallistu koulutukseen, Farmasialiitto voi veloittaa 20 % jäsenkohtaisista koulutuksen kokonaiskuluista, ellei ole esittää lääkärintodistusta tai todistusta ylivoimaisesta esteestä.

Koulutuksen ohjelma Word-tiedostona.