Sairaala- ja terveyskeskusfarmasian koulutuspäivät - PERUTTU

23.04.2020

Ensimmäisen koulutuspäivän tavoitteena on syventää osaamista astman hoidosta sekä inhaloitavien lääkkeiden annostelijoista ja tilanjatkeista. Toisena koulutuspäivänä syvennymme iäkkäiden lääkehoitojen erityispiirteisiin, lääkehoidon moniammatilliseen arviointiin ja yhteistyöhön.

Torstai 23.4.2020

9.00 Kuljetus Helsingin keskustasta ja lentokentältä
9.30 Aamukahvi
10.00 Tervetuloa koulutukseen
10.10 Astman hoito tänään, Anne Vuorenmaa, asiantuntija, Allergia-, iho – ja astmaliitto
11.00 Astman omahoito ja hoidon ohjaus, Anne Vuorenmaa, asiantuntija, Allergia-, iho – ja astmaliitto
11.30 Lounas
12.30 Orionin puheenvuoro, Janne Maksimainen, johtaja, Orion Oyj Orion Pharma
12.45 Inhale. Exhale. Easyhale. Johanna Elgh, tuotepäällikkö, Orion Oyj Orion Pharma
13.00 Yleisimpien inhaloitavien lääkkeiden annostelijat ja tilanjatkeet, Sanna Kanervo, osastofarmaseutti, HUS-apteekki, Keuhko-osasto, Meilahden kolmiosairaala
14.30 Kahvitauko
15.00 Astman lääkehoito, Jarkko Mäntylä, keuhkolääkäri, HUS, Jorvin sairaala
16.30 Astmaatikon kokemuksia astman hoidosta, Ida Svärd
17.00 Koulutuspäivän päätös
17.10 Ruokailu Orionilla
19.00 Kuljetus Helsingin keskustaan

Perjantai 24.4.2020

9.00 Ajankohtaista lääkealalla, Riitta Uusi-Esko, toimitusjohtaja, Suomen Farmasialiitto
10.00 Jaloittelutauko
10.15 Iäkkäiden lääkehoidon erityispiirteet, Kimmo Määttä, geriatri, Rovaniemen kaupungin Ikäosaamiskeskus
10.45 Lääkehoidon moniammatillinen arviointi; yhteistyön onnistumiset ja haasteet, Kimmo Määttä, geriatri, Rovaniemen kaupungin Ikäosaamiskeskus ja Maija Pirttijärvi, farmaseutti, LHKA -erityispätevyys, Lääkehoidon asiantuntijapalvelut Maija Pirttijärvi
11.15 Lounas
12.15 Lääkehoitojen arviointi moniammatillisesti. Käymme yhdessä läpi lääkehoitojen arviointeja geriatri Kimmo Määtän ja farmaseutti Maija Pirttijärven kanssa.
14.00 Kahvitauko
14.30 Lääkehoidon prosessien kehittäminen yhteistyössä hoitajien kanssa sairaalassa, Tarja Mikkola, farmaseutti, Seinäjoen sairaala-apteekista
15.15 Yhteistyö yksityisten sosiaali- ja terveydenhuollon toimijoiden kanssa, Maija Pirttijärvi, farmaseutti, LHKA -erityispätevyys, Lääkehoidon asiantuntijapalvelut Maija Pirttijärvi
15.45 Koulutuspäivän yhteenveto ja lopetus
16.00 Kuljetus Helsingin keskustaan ja lentokentälle

Lataa esite täältä.

Koulutuksen hinta Farmasialiiton jäsenille: 2 päivää 200 euroa, 1 päivä 100 euroa, työttömille ja opiskelijoille 100 euroa/2 päivää.
Koulutuksen hinta ei-jäsenille ja työnantajille:  2 päivää 645 euroa (+ alv 24 %) ja 1 päivä  400 euroa (+ alv 24 %).

Hinta sisältää luentomateriaalit (sähköisesti), aamu- ja iltapäiväkahvit sekä lounaat, illallisen torstai-iltana ja ohjelmassa mainitut kuljetukset.

Farmasialiiton jäsenten ilmoittautumislinkki

Ilmoittautumislinkki ei-jäsenille ja niille, joiden työnantaja maksaa koulutuksen

Ilmoittautumiset 9.4. mennessä.

Peruutusehdot:  Ilmoittautuminen on sitova. Osallistumisen peruuttaminen tulee tehdä 9.4. 2020 mennessä osoitteeseen sanna.passi@farmasialiitto.fi. Mikäli osallistumista ei ole peruttu ja/tai osallistuja ei osallistu koulutukseen, voimme veloittaa koulutuksen kulut, ellei ole esittää lääkärintodistusta tai todistusta ylivoimaisesta esteestä.