Suolistosyöpien hoidossa käytettävät esi- ja tukilääkkeet

04.10.2022

Tervetuloa kuuntelemaan ajankohtaisluentoa, jossa käydään läpi yleistä suolistosyöpien hoidosta, syöpälääkehoidoissa käytettyjä esi- ja tukilääkkeitä sekä mitä apteekkilaisen näkökulmasta tulisi huomioida.

Webinaari on osa HUS Apteekissa käynnissä olevaa hanketta, jonka tavoitteena on vahvistaa ensikäynnillä syöpälääkehoitoa aloittavan suolistosyöpäpotilaan sujuvaa lääkehoitoprosessia sairaalasta avohuollon apteekin kautta kotiin yhteneväisen lääkeinformaation avulla. Lääkeneuvonnan avulla voidaan tukea potilaan lääkehoitoon sitoutumista ja turvallista lääkehoitoa. Hanke toteutetaan yhteistyössä HUS Syöpäkeskuksen, Apteekkariliiton, Farmasialiiton ja Helsingin yliopiston kanssa. Webinaari sopii kaikille syövän lääkehoidosta kiinnostuneille.

Webinaarin ohjelma

18:00 Tervetuloa webinaariin ja terveiset Farmasialiitosta
Laura Huotari, kehittämispäällikkö, Suomen Farmasialiitto ry

18:05 Suolistosyöpäpotilaan sujuva lääkehoitoprosessi -hankkeen tausta ja tavoite
Kirsi Kvarnström, hankejohtaja, vastaava proviisori, HUS Apteekki

18:15 Suolistosyöpien hoidossa käytettävät esi- ja tukilääkkeet
Raija Siirtola, projektifarmaseutti, HUS Apteekki

19:10 Kysymyksiä ja keskustelua

19:30 Tilaisuus päättyy

Koulutus on maksuton.

Viimeinen sitova ilmoittautumis- ja peruutuspäivä on 2.10.2022 Farmasialiiton jäsenportaali Morttelin kautta.

Webinaarin osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneen sähköpostiin maanantaina 3.10.2022.

Koulutuksesta tehdään tallenne, joka on jälkikäteen katsottavissa Farmasialiiton verkkosivujen materiaalipankissa kahden kuukauden ajan (ei edellytä ilmoittautumista varsinaiseen tilaisuuteen).

Lisätietoja koulutuksesta: laura.huotari@farmasialiitto.fi