Työnhaun trendit 2021

10.03.2021

Tapamme tehdä työtä ovat murroksessa. Pitäisikö saman tapahtua myös tavallemme hakea töitä? Duunitori poisti työnhausta hakemukset ja ansioluettelot? Mitä jäi jäljelle, ja mitä siitä seurasi?

Rekrytoijat kokivat, että CV:tön ja hakemuskirjeetön rekrytointi asetti työnhakijat tasa-arvoisempaan asemaan – vain sopivalla kokemuksella ja kyvyillä kertoa omasta osaamisesta oli merkitystä. Uusi tapa mahdollistaa myös anonyymin rekrytoinnin, jolloin karsinta tehdään puhtaasti hakijan vastausten pohjalta. Vastaavasti työnhakijoiden kokemukset ja palautteet uudesta hakutavasta ovat olleet positiivisia ja tulokset lupaavia: on saatu enemmän hakijoita ja hakijoiden läpikäynti on helpottunut. Hakijat ovat olleet tyytyväisiä etenkin siihen, että kynnys työnhakuun on matalampi, haetun paikan kannalta relevantista osaamisesta on helpompi kertoa ja CV:tä ei tarvitse lisätä mukaan.

Tämä webinaari sopii sinulle, jos

• haluat päivittää tietosi työnhaun tavoista 2020-luvulle
  • haluat tietää, miten anonyymia rekrytointia voi toteuttaa käytännössä
  • haluat kuulla, miten kevyempää hakutapaa voi hyödyntää toisaalta ison volyymin, toisaalta korkean osaamisen rekrytoinneissa
  • haluat ymmärtää, mitä kevyempään hakutapaan siirtyminen edellyttää rekrytoivalta organisaatiolta ja miksi siihen kannattaa ryhtyä.

Kouluttajana Lauri Vaisto
Lauri on Principal Consultant Strategy & Employer Brand, vetää Duunitorin strategisen konsultoinnin palveluja. Työnantajabrändin johtaminen on yhä useamman yrityksen ja organisaation prioriteettina kilpailun jatkuvasti kiristyessä parhaasta osaamisesta. Lauri käy työssään jatkuvaa keskustelua Suomen suurimpien työnantajien HR-, markkinointi-, viestintä- ja liiketoimintajohdon kanssa työnantajabrändin tutkimuksesta, luovasta konseptoinnista ja rekrytointimarkkinoinnin keinoista.

Ilmoittautuminen
Webinaariin ilmoittaudutaan UpPartnersin Uraportaalin kautta: www.urapalvelut.fi/farmasialiitto

• Kirjaudu Uraportaaliin sähköpostiosoitteellasi.
  • Valitse haluamasi webinaari ja klikkaa "Ilmoittaudu".
  • Saat sähköpostiisi tiedon ilmoittautumisen hyväksymisestä ja osallistumisohjeet.

Kaikista webinaareista tehdään tallenne. Tallenne on katsottavissa jälkikäteen urapalveluportaalissa.