Työuupumus esihenkilön silmin osa 2/2

Farmasialiitto järjestää yhdessä Työturvallisuuskeskuksen kanssa kaksiosaisen aamuwebinaarisarjan Työuupumus esihenkilön silmin. Webinaarit on suunnattu erityisesti tukemaan esihenkilötyötä tekeviä, mutta ne soveltuvat myös muille työhyvinvoinnista ja työturvallisuudesta kiinnostuneille, erityisesti työsuojeluvaltuutetuille ja -päälliköille.

Webinaarit järjestetään Microsoft Teams-sovelluksella to 10.11. ja ke 16.11. klo 8.00–9.30. Osallistuaksesi tarvitset Internet-yhteyden ja tietokoneen tai älypuhelimen/tabletin. Webinaarit ovat maksuttomia ja tarkoitettu vain Farmasialiiton jäsenille.

Webinaareissa käsitellään seuraavia aiheita:
Mitkä tekijät vaikuttavat siihen, että joku uupuu?
Mistä voi tunnistaa haitalliseksi kertyvän työkuormituksen työntekijän kohdalla? Entä esihenkilön omalla kohdalla?
Miten työkuormitustilanteen voisi ottaa puheeksi?
Mitä esihenkilö voi tehdä työkuormituksen keventämiseksi ja voimavarojen vahvistamiseksi?
Miten toimia työntekijän sairauspoissaolojen aikana?
Miten toimia työntekijän palatessa työhön sairauspoissaolon jälkeen?
Miten työyhteisössä voidaan käsitellä työuupumusta tai esim. jonkun pitkää poissaoloa?
Miten työterveyshuolto ja työsuojelun yhteistoimintahenkilöstö voivat tukea esihenkilöä?

Koulutus sisältää tietopainotteisia osuuksia, keskustelua ja omia pohdintoja.

Kouluttajana toimii Työturvallisuuskeskuksen asiantuntija Seija Moilanen (KM, AmO, DigiErko, työnohjaaja, coach), jota innostavat työelämän kehittäminen, psykososiaalinen hyvinvointi työssä, psykologinen turvallisuus, yhteisö- ja itseohjautuvuus, voimavarakeskeisyys sekä digitaaliset oppimisympäristöt ja osaamismerkit. Hän on myös toinen Työhyvinvointikortin® vastuuhenkilöistä.

Kumpaankin webinaariin ilmoittaudutaan erikseen ja molemmista webinaareista tehdään myös tallenteet. Huomioithan kuitenkin, että keskusteluihin osallistuminen edellyttää osallistumista lähetysaikana. Tallenteet editoidaan ja niistä poistetaan keskustelut. Tallenteet tulevat jäsenten katsottavaksi Farmasialiiton materiaalipankkiin, joten niitä varten ei tarvitse erikseen ilmoittautua.

Ensimmäisen webinaarin (to 10.11.) viimeinen ilmoittautumis- ja peruutuspäivä on ti 8.11. Ilmoittautumaan pääset Morttelin kautta.

Toisen webinaarin (ke 16.11.) viimeinen ilmoittautumis- ja peruutuspäivä on ma 14.11. Ilmoittautumaan pääset Morttelin kautta.

Mikäli osallistumista ei ole peruttu ja osallistuja ei osallistu koulutukseen, Farmasialiitto voi veloittaa 20 % jäsenkohtaisista koulutuksen kokonaiskuluista, ellei ole esittää lääkärintodistusta tai todistusta ylivoimaisesta esteestä. Ilmoittautumisten peruutukset Morttelin kautta.

Paikka ja aika

Paikkakunta

Webinaari

Alkaa 16.11.2022 klo 08:00

Loppuu 16.11.2022 klo 09:30

Yhteyshenkilö

Marketta Hakkarainen

signing-up

Alkaa

Loppuu

Ilmoittautuminen

Löydät Farmasialiiton järjestämien koulutusten materiaaleja ja tallenteita täältä.