Sairaala- ja terveyskeskusfarmasian koulutuspäivä - Mikrobilääkkeiden järkevä käyttö ja farmasistin rooli

Hae tapahtumia

huhti 2018
matiketopelasu
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

8.45 Aamukahvi
9.30 Koulutuksen avaus
9.35 Mikrobilääkeresistenssi ja sen torjunta, Jari Jalava, johtava asiantuntija, Infektiotautien torjunta ja rokotukset -yksikkö, Terveyden- ja hyvinvoinnin laitos
10.35 Jaloittelutauko
10.45 Mikrobilääkkeiden järkevä käyttö, Reetta Huttunen, infektioylilääkäri, TAYS
11.30 Mikrobilääkehoidossa yleisimmät huomioon otettavat asiat ja seurantakäytännöt, Reetta Huttunen, infektioylilääkäri, TAYS
12.15 Lounas
13.15 Farmasistin rooli sairaalan mikrobilääkkeiden käytössä nyt ja tulevaisuudessa, Niina Laine, Fat, Aino ja Eino Lääkehoitopalvelut Oy
13.45 Kahvitauko
14.15 Mikrobilääkkeiden käyttökuntoon saattaminen ja anto-ohjeet yhtenäiseksi, Jenni Kauppi, osastofarmaseutti Turun kaupunginsairaala
15.00 Mitä farmasisti voi tehdä antibioottiresistenssin ehkäisemiseksi? Ryhmäkeskustelu
15.30 Lääkehuolto sotessa, Riitta Uusi-Esko, toimitusjohtaja, Suomen Farmasialiitto ry
16.15-16.30 Yhteenveto ja koulutuksen päätös

Muutokset ohjelmassa mahdollisia. HUOM. Ohjelma päivitetty 22.2.2018. Iltapäivään on tullut muutoksia.

Lataa ohjelma tästä.

Ilmoittautuminen 12.4.2018 mennessä.

Koulutuksen hinta paikan päälle tuleville: Farmasialiiton jäsenet 90 euroa, työttömät ja opiskelijat 40 euroa, ei-jäsenet 200 euroa.
Koulutuksen hinta etäyhteyden kautta osallistuville: Farmasialiiton jäsenet 70 euroa, työttömät ja opiskelijat 40 euroa, ei-jäsenet 180 euroa.
Hinta sisältää luentomateriaalit (sähköisesti), aamu- ja iltapäiväkahvit, lounaat.

Peruutusehto
Osallistumisen voi perua kuluitta viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä sähköpostitse. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen, veloitamme koko osallistumismaksun. Sairaustapauksessa ilmoittautumisen voi perua kuluitta (lääkärintodistus esitettävä).

Tapahtuman kuvaus

Koulutuspäivien jälkeen osallistuja tietää, miten antibioottiresistenssi syntyy ja mitkä ovat tärkeimmät keinot ehkäistä antibioottiresistenssiä. Lisäksi osallistuja tietää, miten mikrobilääkkeiden järkevään käyttöön ja mikrobilääkehoidon seurantaan panostetaan sairaalassa sekä tuntee roolinsa mikrobilääkkeiden järkevän käytön edistämisessä.

Paikka ja aika

Paikkakunta