Aluevaalit 2022: Farmasialiiton tavoitteena järkevän lääkehoidon edistäminen

20.12.2021 | Ajankohtaista

Järkevä ja asianmukainen lääkehoito on turvallista, tehokasta, taloudellista ja tarkoituksenmukaista lääkehoitoa eli sitä, että oikealle potilaalle annetaan oikea lääke, oikeaan aikaan, oikeaan vaivaan ja oikealla annostuksella. Järkevällä lääkehoidolla ja lääkehoitojen järkeistämisellä saadaan aikaan kustannussäästöjä, päivitetään potilaiden lääkityslistoja sekä tuotetaan potilaiden hyvinvointia. Lisäksi se tukee perusterveydenhuollon palveluita ja hillitsee erikoissairaanhoidon kustannuksia.

Suomen Farmasialiiton aluevaalitavoitteissa korostuvat farmasian ammattilaisten tärkeä rooli osana sosiaali- ja terveydenhuollon palveluita sekä lääkehoidon arvioinnin hyödyt sekä yksilölle että yhteisölle:

1. Farmasian ammattilaisten hyödyntäminen sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa
  2. Lääkehoidon arvioinnin palveluseteli kaikille yli 70-vuotiaille
  3. Apteekeissa toimivien farmasian ammattilaisten hyödyntäminen
  4. Farmasian alan ammattilainen hyvinvointialueille lääkitysturvallisuusvastaavaksi

Lisätietoa vaalitavoitteistamme löytyy täältä: https://www.farmasialiitto.fi/edunvalvonta/aluevaalitavoitteet-2022.html

Tarjoamme ehdokkaina oleville jäsenillemme näkyvyyttä Farmasia-lehden verkkosivulla. Jos olet ehdokkaana, ole yhteydessä viestintäämme: viestinta@farmasialiitto.fi.