Farmasialiiton hallituksen linjaus: kaikki tilaisuudet siirretään etätilaisuuksiksi tammikuun 2021 loppuun asti

22.10.2020 | Ajankohtaista

Farmasialiiton hallitus on 21.10.2020 kokouksessaan päättänyt, että kaikki liiton jäsentilaisuudet siirretään etätilaisuuksiksi tai perutaan 31.1.2021 asti johtuen koronavirusepidemiasta. Nykyistä linjausta tarkastellaan kaikissa seuraavissa hallituksen kokouksissa.

Koronavirustilanne elää tällä hetkellä voimakkaasti, ja alueelliset erot ovat suuria. Muutokset tilanteissa voivat olla nopeita, ja niihin reagoiminen vaatii edelleen jatkuvaa seurantaa. Farmasialiiton jäsenet terveydenhuollon ammattilaisina ovat kriittisiä toimijoita lääkehuollon toiminnan ja huoltovarmuuden turvaamisessa. Tämän takia on tärkeää, että Farmasialiiton tilaisuuksien osalta noudatetaan erityistä varovaisuutta. Hallitus otti päätöksessään huomioon myös sen, mitä muissa akavalaisissa järjestöissä on linjattu, ja THL:n arvion, jonka mukaan koronavirusepidemian talven huippu ajoittuu tammikuulle.

Mikäli mainitulle ajalle suunniteltua tapahtumaa ei pystytä muuttamaan etätapahtumaksi, tulee se perua. Luottamustoimisia puheenjohtajia ohjeistetaan erikseen peruutettujen tilaisuuksien omavastuiden korvaamisesta.

Farmasialiiton toimisto selvittää parhaillaan, millaisia erilaisia mahdollisuuksia etätilaisuuksien järjestämiseen, virkistystilaisuudet mukaan lukien, pystymme tarjoamaan. Tarkennamme tätä tietoa mahdollisimman pian.

Lisätietoja voi kysyä Farmasialiiton jäsenpalvelusta: jasenpalvelu (a) farmasialiitto.fi.