Kiila-kurssi Farmasialiiton jäsenille

02.01.2017 | Ajankohtaista

Tervetuloa Farmasialiiton jäsenille suunnatulle KIILA-kuntoutuskurssille, haku päättyy 27.2.2017!

KIILA kuntoutus

Kuntoutuksessa saat tukea ja ohjausta hyvinvoinnin edistämiseen ja työkyvyn tueksi. KIILA-kuntoutus on yhdistelmä yksilöllistä ja ryhmämuotoista kuntoutusta. Kuntoutuksessa tukenasi on joukko terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaisia. Kuntoutuksessa haetaan erityisesti keinoja työssä jaksamisen tukemiseksi ja sen toteutukseen kuuluu yhteistyö työterveyshuollon ja työnantajan kanssa.

Kurssi toteutetaan Kunnonpaikassa, 10km:n etäisyydellä Kuopiosta ja siihen sisältyy kuntoutusohjelman lisäksi ateriat sekä tarvittaessa majoitus kahden hengen huoneessa täysihoidolla. Majoittuville henkilöille Kunnonpaikka tarjoaa kylpylän ja liikuntatilojen vapaan käytön.

Kurssin kustantaa Kela ja sen ajalta voi saada joko palkkaa tai kuntoutusrahaa. Kelalta voi hakea korvausta myös kuntoutukseen liittyvistä matkakuluista.

Kenelle

Kuntoutus on tarkoitettu työssä jaksamisen tueksi farmasia-alalla työskenteleville Farmasialiiton jäsenille. Kuntoutukseen hakeutuva kokee tarvitsevansa tukea työssä jaksamiseen ja tuen tarve on myös terveydenhuollossa todettu.

Kuntoutukseen hakeutuvan työkykyä uhkaa tai heikentää sairaus ja sen arvioidaan aiheuttavan lähivuosina työkyvyn tai ansiomahdollisuuksien heikkenemisen. Kuntoutukseen tulee kuitenkin hakeutua riittävän varhain, jotta työssä jatkaminen voidaan turvata.

Hakuohjeet ja lisätiedot