Kunta-alan sovittelu jatkuu tiivisti

17.04.2020 | Ajankohtaista

Kunta-alan neuvottelut jatkuvat tällä hetkellä sovittelulla. Kyseessä on osapuolten pyytämä vapaaehtoinen sovittelu, eikä työtaisteluilmoituksia ole annettu. Viimeisimmässä sovittelussa on käyty rakentavaa keskustelua palkankorotuksista, sopimuskaudesta ja muista työasioista. Seuraava sovittelu käydään perjantaina 17.4. Keskustelussa on jälleen koko kunta-alan sopimusjärjestelmää määrittävä pääsopimus.

Farmasialiiton jäseniä neuvotteluissa edustaa JUKO. Liiton kuntasektorin neuvottelukunta on kommentoinut tavoitteita ja antanut tarkennuksia neuvottelijoiden käyttöön. Valitettavasti tässä vaiheessa emme voi tiedottaa sovittelun sisällöistä tarkemmin, sillä neuvotteluprosessiin kuuluu, ettei tarkempia sisältöjä jaeta ennen sovittelujen päättymistä. Tiedotamme neuvotteluiden etenemisestä Fimnetin kuntasektoriryhmässä sekä viimeistään sopimuksen syntyessä laajemmin. Myös JUKO tiedottaa neuvotteluista kotisivuillaan