Uusi edustajisto aloitti kautensa: syyskokouksessa tehtiin henkilövalintoja

26.11.2021 | Ajankohtaista

Farmasialiiton uusi edustajisto aloitti toimikautensa 25.11.2021. Akava-talolla ja etäyhteydellä pidetyssä syyskokouksessa edustajisto valitsi itselleen puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan. Edustajiston puheenjohtajaksi valittiin Laura Saarelainen ja varapuheenjohtajaksi Katja Tanskanen.

Hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Maija Pirttijärvi. Lisäksi hallitukseen valittiin kuusi varsinaista jäsentä ja heille henkilökohtaiset varajäsenet. Aiemmin tehdystä sääntömuutoksesta johtuen osalla hallituskausi on kolmevuotinen, osalla kaksivuotinen, jolloin koko hallitus ei ole kerralla erovuorossa. Jatkossa kaikkien hallituksen jäsenten kausi on kaksivuotinen.

1.1.2022 alkavan hallituskauden osalta edustajiston kokouksessa suoritettiin arvonta, jonka perusteella kausien pituudet määräytyivät eri sektorien edustajille. Hallituksen puheenjohtajan kausi on kaksivuotinen, samoin hallituksen opiskelijajäsenen kausi.

Hallitukseen tulivat valituksi seuraavat henkilöt henkilökohtaisine varajäsenineen:

Maija Pirttijärvi, pj. (2 vuotta)
Mika Lätti, varajäsen Ella Kälvälä (3 vuotta)
Paula Haapakoski, varajäsen Johanna Ojala (2 vuotta)
Minna Manner-Lehtinen, varajäsen Sofia Ranta-aho (3 vuotta)
Sanna-Mari Vehviläinen, varajäsen Ville Perälä (2 vuotta)
Suvi Sivula, varajäsen Alpo Turunen (3 vuotta)
Joonatan Haapalainen, varajäsen Anniina Kuitunen (2 vuotta)

Myös edustajiston kokoonpanoon tuli muutos, kun Anne-Laiho-Hongisto nousee varasijalta edustajiston varsinaiseksi jäseneksi.

Lisätietoa puheenjohtajan valinnasta löytyy täältä: