Farmasialiiton opiskelijat FLOp

Opiskelijajäsenet kuuluvat Farmasialiitoon Suomen Farmasialiiton opiskelijat FLOp ry:n kautta. FLOpin tavoitteena on tuoda opiskelijoiden ääni kuuluviin liiton asioissa. FLOpin jäseniä on edustettuna useissa liiton toimielimissä, esimerkiksi hallituksessa, vaikuttamassa osaltaan alan kehitykseen.

Opiskelijan jäsenedut

Farmasialiiton jäsenenä pääset lukuisiin tilaisuuksiin ja tapahtumiin opiskelijajäsenmaksulla,
joka on 25 euroa vuodessa. Lue lisää jäsenlajeista ja maksuista.

Palkkasuositukset ja -kyselyt

Liiton tekemät opiskelijoiden suosituspalkat auttavat jäseniämme neuvottelemaan palkan opiskeluajan työpaikoissaan. Teemme vuosittain myös opiskelijajäsenillemme palkkakyselyn.

Tutustu palkkasuosituksiin

Lue lisää palkkakyselyistä

Urapalvelut

Mietityttääkö työnhaku? Tiedätkö, miten löydät piilotyöpaikan? Millaisia uravaihtoehtoja farmasialla on? Farmasialiiton urapalveluista saat apua paitsi työnhakuun myös muihin uravaiheisiin, jo opintojesi aikana.

Tutustu

Apurahat

Opiskelijajäsenenä voit hakea apurahaa tutkintoon kuuluviin, ulkomailla suoritettaviin opintoihin, kuten harjoitteluun, graduun liittyvään tutkimukseen sekä muihin opintopisteitä kartuttaviin vaihto-opintoihin ja kongresseihin.

Opiskelijamentorointi

Tarjoamme valmistumisen kynnyksellä oleville opiskelijajäsenillemme mahdollisuuden pohtia työelämää ja uraa kokeneemman kollegan kanssa.

Työsuhdeneuvonta

Liiton työsuhdeneuvonnasta saat apua esimerkiksi työsopimuksen tarkistamiseen. Ethän allekirjoita  työsopimusta, jos et ole aivan varma sen sisällöstä.

Tilaisuudet

Opiskelijatapahtumien lisäksi voit osallistua myös muihin Farmasialiiton järjestämiin tilaisuuksiin ja koulutuksiin jo opiskeluaikanasi. Tilaisuudet ilmoittautumisohjeineen löytyvät tapahtumakalenterista.

Tutustu

Muita etuja

Tutustu kaikkiin Farmasialiiton jäsenetuihin, kuten vakuutus- ja pankkietuihin sekä vapaa-ajan etuihin.

FLOPin toiminta

Farmasialiiton opiskelijoille järjestetään toimintaa jokaisessa farmasian opiskelukaupungissa: Kuopiossa, Helsingissä ja Turussa. Oman kaupunkisi tapahtumien lisäksi voit osallistua myös muissa kaupungeissa järjestettäviin tapahtumiin.

Eri vuosikursseille suunnattujen tapahtumien lisäksi pääset lukuisiin tilaisuuksiin, tapahtumiin ja keikkoille joko ilmaiseksi tai hyvin edullisesti.

Liiton järjestämät koulutukset antavat sinulle uusinta tietoa ammatillisista asioista ja oikeuksistasi työntekijänä. Samalla tutustut muihin alan opiskelijoihin ja tuleviin kollegoihin.

Tapahtumakalenteriin

FLOpin hallituksessa on jäseniä kaikilta kolmelta opiskelukampukselta. Käytännön toiminnasta vastaavat paikallistoimijat omalla opiskelukampuksellaan. Toiminta on iloista ja rentoa yhdessä tekemistä, ja mukaan on helppo päästä.

Mikäli sinulla on hyviä tapahtumaideoita, halua olla mukana järjestämässä toimintaa opiskelupaikkakunnallasi tai haluat kokemusta järjestötoiminnasta, älä epäröi ottaa yhteyttä.

FLOpin paikallistoimijaksi voi liittyä tästä.

Farmasialiiton opiskelijat somessa

Tervetuloa kevätkokoukseen🌸

Farmasian ammattilaisilla on selkeä rooli lääkehoidon ohjauksessa. Tarkoituksenmukainen ja taloudellinen lääkehoito edellyttää koko hoitoketjun toimivuutta. Apteekkeihin kohdistuvat leikkaussuunnitelmat uhkaavat nyt kuitenkin vaarantaa apteekkien roolin matalan kynnyksen terveyspalveluna, jota myös kansalaiset laajasti arvostavat.

Mikäli apteekkien taloudellisia resursseja leikataan entisestään, voi koko sosiaali- ja terveysalaa palveleva apteekeissa annettava farmaseuttinen neuvonta ja ohjaus olla vaarassa. Vaadimme, että hallitus pitää kiinni lupauksestaan toteuttaa muutokset vastuullisesti ja asteittain niin, että rationaalinen lääkehoito turvataan ja sen toteuttamiseksi tarvittava farmaseuttinen tuki on kaikkien saatavilla, maanlaajuisesti.

– Jos farmaseuttisen henkilökunnan mahdollisuuksia toteuttaa päätehtäväänsä, lääkeneuvontaa ja lääkehoidon ohjausta, heikennetään, lisää tämä entisestään kuormittuneen julkisen terveydenhuollon taakkaa. Farmaseutit ja proviisorit vastaavat apteekeissa toistuvasti kysymyksiin, jotka muutoin ohjautuisivat muualle sosiaali- ja terveydenhuoltoon, Farmasialiiton puheenjohtaja Maija Pirttijärvi painottaa.

Lue lisää tiedotteestamme verkkosivujemme Ajankohtaista-palstalta.

#farmasialiitto #etujesivalvontaa #rationaalinenlääkehoito #apteekki

37 0

Hyödynnä tuntuvat etusi asuntolainaan ja sijoittamiseen. 🏠

Kun asuntolaina sopii sinun talouteesi, voit kerryttää muutakin varallisuutta säästämällä jatkuvasti ja kohdata talouden yllätykset rauhallisin mielin – se on taloudellista mielenrauhaa.
Tutustu kaikkiin etuihisi ja hae lainaa ➡danskebank.fi/akava

6 0

Jonna Ahoniemi tiesi jo lukioaikana, että hän haluaa opiskella farmasiaa.

– Muutin 15-vuotiaana lukiolaisena soluasuntoon, jonka kolme muuta asukasta olivat minua vanhempia: farmasian opiskelija, proviisoriopiskelija sekä lääketieteen opiskelija. Keskustelujemme ansiosta ymmärsin, että lääkäriksi en halua, mutta farmasia voisi olla minun juttuni. Matematiikka ja luonnontieteet olivat lempiaineitani koulussa.

Ahoniemi valmistui ensin Itä-Suomen yliopistosta farmaseutiksi, minkä jälkeen hän on suorittanut vielä teollisuusfarmasian erikoistumis¬opinnot, lääkekehityksen maisteriopinnot ja proviisoriopinnot.

Jonna Ahoniemen ura sairaalafarmasian ja lääkekehityksen parissa on ollut nousujohteinen. Nykyisin hän työskentelee Suomen Punaisen Ristin Veripalvelussa laatupäällikkönä.

Aikanaan lääkekehityksen maisteriopintojen hakuprosessiin kuului motivaatiokirjeen laatiminen.

– Kirjoitin haluavani päästä kehittämään maailmaa mullistavia syöpälääkehoitoja, Ahoniemi muistelee.

Tuon tavoitteen hän toteaa nykyisessä työssään saavuttaneensa.

– Soluterapiat ovat tulevaisuuden hoitoja, joten niiden kautta luvassa on huikea potentiaali uusien hoitomuotojen löytämiseen. Puhumme siis ihmishenkiä pelastavista hoidoista.

Jonnan koko haastattelun voi lukea Farmasiasta 2/2024.
Jonnan kuva: Janne Pappila /Omnipress

#farmasialiitto #etujesivalvontaa #farmasianammattilaiset

27 0

Aurinkoista äitienpäivää kaikille! ☀💚🌹

#farmasialiitto

30 0

Suosittele Farmasialiiton jäsenyyttä – sinä ja uusi jäsen saatte 50 € SuperLahjakortin!

Voit suositella jäsenyyttä niin monelle kollegallesi kuin haluat. Saat lahjan jokaisesta uudesta liittyneestä jäsenestä. 💚

Kampanja voimassa 10.4.–30.6.2024.

Kampanjan tarkemmat tiedot löydät profiilin linkistä.

#farmasialiitto #etujesivalvontaa #liityjäseneksi

8 0