Eläkkeelle jääminen

Kun suunnittelet eläkkeelle jäämistä tai mietit tulevan eläkkeesi suuruutta, palvelee sinua Työeläke.fi. Tunnistautumalla sivustolle omilla pankkitunnuksillasi näet eläkelaitoksen, jossa sinut on vakuutettu viimeisimmän työsi kautta. Jos tarvitset lisätietoja, ole yhteydessä omaan eläkelaitokseesi. Ennen eläkkeelle jäämistä voit selvittää tulevan eläkkeen suuruutta työeläkeotteesta, jonka voit katsoa työeläke.fi-sivustolta milloin vain.

Esimerkiksi yksityisapteekkien työntekijät ovat vakuutettuina Apteekkien Eläkekassassa, YA:n työntekijät Varmassa ja hyvinvointialueiden työntekijät Kevassa.

Työeläkkeen sivuille

Tee ilmoitus Farmasialiiton jäsenpalveluun

Sinun tulee myös ilmoittaa vanhuuseläkkeelle jäämisestä Farmasialiiton jäsenpalveluun.

Ilmoituksen voit tehdä sähköisellä lomakkeella, sähköpostitse (jasenpalvelu@farmasialiitto.fi) tai postitse osoitteeseen:

Suomen Farmasialiitto
Tunnus 5000563
00003 VASTAUSLÄHETYS

Eläkeläisenä voit jäädä jäsenmaksutta liiton ainaisjäseneksi. Jos päätät erota, on se tehtävä kirjallisesti jäsenpalveluun. Mikäli työskentelet eläkkeelle jäämisen jälkeen, kannattaa sinun miettiä, tarvitsetko edelleen Farmasialiiton palveluita, esimerkiksi työsuhdeneuvontaa. Nämä palvelut eivät kuulu ainaisjäsenelle, jolloin voi olla kannattavaa jäädä jäseneksi alennetulla jäsenmaksulla.

Ainaisjäsenet voivat osallistua jäsenistölle järjestettyyn toimintaan ja pienellä, vuosittain vahvistettavalla lisämaksulla on mahdollista jatkaa myös Farmasia-lehden tilausta.