Avoin työpaikka: työsuhdeasiantuntija/juristiharjoittelija vuorotteluvapaan sijaiseksi

Haemme työsuhdeasiantuntijaa/juristiharjoittelijaa vuorotteluvapaan sijaiseksi 1.5.–31.7.2024 hoitamaan erityisesti Suomen Farmasialiiton työsuhdeneuvontaa osana Farmasialiiton työsuhdeneuvonnan tiimiä.

Tehtävänäsi on muun muassa avustaa ja tukea liiton jäseniä ja luottamushenkilöitä työsuhdeasioissa, osallistua liiton luottamushenkilötoiminnan organisointiin ja koulutusten suunnitteluun yhdessä tehtävää vakituisesti hoitavan asiantuntijan kanssa. Muut tehtäväsi määräytyvät osaamisesi ja kiinnostuksesi mukaan.

Vuorotteluvapaan sijaisuuden tehtävään voidaan palkata vain TE-toimistossa työttömänä työnhakijana oleva henkilö, joka täyttää vuorotteluvapaan sijaisuuden kelpoisuusehdot:

• Sijaisen on oltava työtön työnhakija TE-toimistossa välittömästi ennen sijaisuuden alkamista.
  • Sijaiseksi käy henkilö, jonka työttömyys on yhdessä tai useammassa jaksossa kestänyt vähintään 90 kalenteripäivää vuorotteluvapaan alkamista edeltäneiden 14 kuukauden aikana.
  • Poikkeus: seuraavissa tilanteissa sijaiseksi voidaan palkata henkilö, jonka työttömyys on kestänyt vain yhden päivän välittömästi ennen sijaisuuden alkamista:
    • Henkilö on vuorotteluvapaan alkaessa alle 25-vuotias tai yli 55-vuotias.
    • Henkilö on alle 30-vuotias, ja ammatillisen- tai korkeakoulututkinnon suorittamisesta on kulunut enintään vuosi.
  • Keskeneräiset opinnot ja mahdollinen yritystoiminta on selvitettävä TE-toimistossa.
  • Sijaiseksi ei voida palkata henkilöä, jota pidetään työttömyysturvalaissa määriteltynä päätoimisena opiskelijana tai päätoimisena yrittäjänä.

Varmistathan ennen hakemista suoraan TE-palveluista, että ehdot täyttyvät kohdallasi.

Työmarkkinajohtaja Minna Hälikkä kertoo tes-tiimin työstä ja Farmasialiiton edunvalvonnasta:

– Farmasialiiton työmarkkinatiimin jäsenenä pääset mukaan farmaseuttisen henkilöstön edunvalvonta- ja vaikuttamistyöhön. Teemme yhteistyötä Akava-yhteisön ja neuvottelujärjestöjemme Jukon ja YTN:n kanssa ja neuvottelemme itsenäisesti farmaseuttista henkilöstöä koskevan työehtosopimuksen. Jäsenistöllemme suunnattu työoikeudellinen neuvonta muodostaa olennaisen osan työstämme ja on palvelumme kivijalka.

Tehtävän menestyksellinen hoitaminen vaatii oma-aloitteellisuutta ja itsenäistä työotetta, mutta myös tiimityötaitoja. Odotamme hakijalta soveltuvaa koulutusta (oikeustieteellinen) ja perusosaamista työehtosopimustoiminnasta. Työoikeudellinen osaaminen on tehtävässä onnistumisen edellytys.

Tehtävä on määräaikainen vuorotteluvapaan sijaisuus. Työaika on kokoaikainen 37,5 h/viikko. Farmasialiitossa on käytössä monipaikkaisen työn malli. Kesälomakaudella työ on mahdollista tehdä kokonaisuudessaan etätyönä. Työ saattaa sisältää jonkin verran matkatyötä. Tehtävä täytetään heti sopivan henkilön löydyttyä.

Jos kiinnostuit, kysy lisää: työmarkkinajohtaja Minna Hälikkä, puh. 050 363 3459 (arkisin 22.–28.3.2024 klo 9–15).

Haethan pikaisesti, mutta viimeistään 5.4.2024 lähettämällä hakemuksesi palkkatoiveineen ja ansioluettelosi sähköpostilla osoitteeseen rekry@farmasialiitto.fi. Aloitamme hakemusten käsittelyn jo hakuajalla.

Suomen Farmasialiitto on vahva akavalainen ammattiliitto ja yhteiskunnallinen vaikuttaja. Farmasialiitto on farmasian alan suunnannäyttäjä ja innostaa farmasian ammattilaisia ammatilliseen järjestäytymiseen. Farmasialiitto on arvostettu vaikuttaja suomalaisessa sosiaali- ja terveydenhuollossa sekä ammattitaitoinen ja haluttu yhteistyökumppani sidosryhmille ja yhteiskunnan päättäjille. Liiton henkilöstö on helposti tavoitettavissa ja vahva tuki jäsentensä arjessa alan kaikilla sektoreilla.