Farmaseuttisen henkilöstön työehtosopimus irtisanottu: neuvottelut käynnistyneet

Suomen Farmasialiitto irtisanoi farmaseuttisen henkilöstön työehtosopimuksen tänään. Neuvottelut Apteekkien työnantajaliiton kanssa käynnistyivät joulukuun puolivälissä yleisellä tilannekatsauksella ja tunnusteluilla sekä neuvottelutapaamisten aikataulutuksella.

Tavoittelemme jäsenistöllemme vähintään ostovoimaa turvaavia yleiskorotuslinjaisia palkankorotuksia, työhyvinvointia lisääviä kirjauksia työaikamääräyksiin ja parannuksia luottamusmiehen asemaan. Tämän lisäksi muun muassa sopimuksen perhevapaita koskevat määräykset tulee saattaa vastaamaan uudistuvaa lainsäädäntöä.

Neuvottelut jatkuvat 12.1.2022, ja ne pyritään saamaan päätökseen sopimuksen umpeutumiseen 31.1.2022 mennessä.

Työehtosopimusneuvottelujen etenemistä kaikkien edustamiemme sektoreiden osalta voi seurata täältä.

Järjestämme apteekeissa työskenteleville jäsenillemme 13.1.2022 klo 18 webinaarin farmaseuttisen henkilöstön työehtosopimusneuvottelujen tilanteesta. Ilmoittaudu mukaan webinaariin täältä.

Minna Hälikkä
työmarkkinajohtaja