Farmasialiiton työsuhteiset jäsenet mukana akavalaisten liittojen ulosmarssissa 6.2. pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella

Akavan hallitus päätti kokouksessaan 19.1. toteuttaa Akavan koordinoiman poliittisen työtaistelutoimenpiteen eli ulosmarssin 6.2.2024 klo 14–16.

Suomen Farmasialiiton hallitus on päättänyt, että myös Farmasialiitto osallistuu Akavan koordinoimaan työtaistelutoimenpiteeseen.

Ulosmarssi ei koske Farmasialiiton virkasuhteisia jäseniä

Ulosmarssi koskee Suomen Farmasialiiton työsuhteisia jäseniä julkisella ja yksityisellä sektorilla pääkaupunkiseudulla (Helsinki, Espoo, Kauniainen ja Vantaa) sekä Turussa ja Tampereella. Toimenpide koskee myös Farmasialiiton opiskelijajäseniä Turussa ja Helsingissä.

Miksi ulosmarssi järjestetään?

Akava liittoineen on jo lokakuussa vastannut hallituksen pyyntöön ja esittänyt vaihtoehtoisia ratkaisukeinoja. Esitys on luovutettu pääministerille ja siihen on pyydetty vastausta. Ratkaisuehdotukset esiteltiin julkisesti ajankohtaisseminaarissa joulukuussa. Akava on myös useampaan kertaan ehdottanut neuvottelujen aloittamista, mutta tälle ei ole saatu vastakaikua.

Jos hallitusohjelman työelämäheikennykset toteutetaan, ne osuvat rankasti korkeakoulutettuihin ja muihin palkansaajiin, jotka osaamisellaan ja asiantuntemuksellaan varmistavat Suomen menestyksen ja yhteiskunnan toiminnan. Heikennykset osuvat myös nuoriin ja opiskelijoihin.

Akava liittoineen vaatii, että hallitus ryhtyy toimiin ratkaistakseen kriisiytyneen työmarkkinatilanteen ja kutsuu koolle neuvottelut, joissa haetaan yhteistyöllä ratkaisuja ja tasapainoisempaa työelämäuudistusten linjaa.

Seuraa viestintäämme

Verkkosivuillamme on oma, jäsenillemme tarkoitettu, jatkuvasti päivittyvä osion, josta löytyy tarkempaa tietoa ulosmarssista. Sivuilta löytyvät myös vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin. Sivuun pääsee tutustumaan tästä (vaatii jäsenkirjautumisen).

Tiedotamme jäseniämme ulosmarssista myös Fimnetin kautta.

Maija Pirttijärvi
puheenjohtaja, Suomen Farmasialiitto ry
maija.pirttijarvi@farmasialiitto.fi

Minna Hälikkä
työmarkkinajohtaja, Suomen Farmasialiitto ry
minna.halikka@farmasialiitto.fi

Lue tästä Akavan mediatiedote 22.1.2024.