Farmasialiitto kannattaa Maria Löfgreniä Akavan puheenjohtajaksi

Suomen Farmasialiiton hallitus päätti kokouksessaan 20.10.2022, että liitto kannattaa Maria Löfgreniä Akavan uudeksi puheenjohtajaksi.

Löfgren toimii tällä hetkellä Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKOn toiminnanjohtajana. Ehdolle Akavan uudeksi puheenjohtajaksi on Löfgrenin lisäksi asettunut Tekniikan akateemisten TEK:n toiminnanjohtaja Jari Jokinen.

– Kannatamme Maria Löfgreniä Akavan uudeksi puheenjohtajaksi, sillä katsomme, että Löfgrenin osaaminen ja kokemus edunvalvonnasta ovat eduksi Farmasialiiton jäsenille sekä julkisella että yksityisellä sektorilla, Farmasialiiton puheenjohtaja Maija Pirttijärvi perustelee.

Akavan nykyinen puheenjohtaja Sture Fjäder ilmoitti kesäkuussa 2022, että hän jättää tehtävänsä tänä syksynä kesken puheenjohtajakautensa. Fjäderin kausi olisi jatkunut toukokuuhun 2024 asti.

Akavan uusi puheenjohtaja valitaan liittokokouksessa 14.11.2022. Puheenjohtajan valitsevat Akavan jäsenjärjestöt, joihin myös Suomen Farmasialiitto kuuluu.