Hae mukaan Farmasialiiton neuvottelukuntiin – haku auki 1.9.–31.10.2023

Farmasialiiton neuvottelukunnat käsittelevät työmarkkina- ja ammatillisen edunvalvonnan kysymyksiä̈ eri sopimus- ja edunvalvontasektoreilla.

Haemme nyt jäseniä viiteen neuvottelukuntaan:

• Apteekkisektorin neuvottelukunta (ANK)
  • Hyvinvointialuesektorin neuvottelukunta (HNK)
  • Lääketeollisuuden ja -tukkukauppasektorin neuvottelukunta (TNK)
  • Valtio, Kela, ja yliopistosektorin neuvottelukunta (VNK)
  • Proviisorineuvottelukunta (PNK).

Neuvottelukuntiin voi hakea 1.9.–31.10.2023. Myös nykyisten jatkokaudelle aikovien neuvottelukuntien jäsenten tulee täyttää hakulomake. Pääset täyttämään hakulomakkeen tästä.

Lisää neuvottelukuntien toiminnasta voi lukea täältä.

Farmasialiiton organisaatiossa toimii yli sata luottamustoimista alan ammattilaista eri toimielimissä̈. Luottamustoimisten osaaminen on tärkeää alan asioiden edistämisessä. Jäsenet tuovat kentältä arvokasta tietoa. Sitä jakamalla, ja siitä yhdessä keskustelemalla, teemme vaikuttavampaa edunvalvontaa.

”Neuvottelukunnat ovat meille tärkeitä monella tapaa. Neuvottelukunnat koostuvat oman toimialueensa asiantuntijoista, ja niiden tuottama informaatio on välttämätöntä Farmasialiiton taloudellisen ja ammatillisen edunvalvonnan kannalta”, Farmasialiiton puheenjohtaja Maija Pirttijärvi painottaa.

Neuvottelukunnassa toimiminen ei vaadi aiempaa kokemusta. Saat perehdytyksen tehtävään, ja myös liiton toimisto on tukenasi. Jokainen voi osallistua toimintaan omien resurssiensa ja mahdollisuuksiensa mukaan, kaikkien panos yhteisen asian eteen on tärkeä.

”Toimimalla Farmasialiiton neuvottelukunnissa olet vaikuttamassa toimintaamme ja saat edustamasi toimialueen äänen kuuluviin. Tule siis mukaan osallistumaan, toimimaan osana aktiivista Farmasialiittoa”, Maija Pirttijärvi kannustaa

Tule mukaan farmasian alan ja ammattilaisten edunvalvontaan, yhdessä olemme vaikuttavampia!

Lisätietoja:
Suvi Luukko