Kemian alan ylempien toimihenkilöiden työehtosopimus hyväksytty – Farmasialiiton jäseninfo 26.5.

Ylemmät Toimihenkilöt YTN ja Kemianteollisuus ry hyväksyivät 17.5. uuden kemian alan ylempien toimihenkilöiden työehtosopimuksen.

Työehtosopimuksessa sovittiin uutena asiana tasa-arvoisista perhevapaista. Synnyttävä vanhempi saa jatkossa 40 päivän palkallisen raskausvapaan. Lisäksi sekä synnyttävä että ei-synnyttävä vanhempi saavat 28 päivän palkallisen vanhempainvapaan.

Sopimuksen mukaan alalla maksetaan 400 euron kertaerä kesäkuussa ja 400 euron kertaluonteinen palkankorotusten myöhennyskorvaus heinäkuussa. Kuluvan vuoden lokakuussa maksetaan 2,2 prosentin yleiskorotus, ellei paikallisesti sovita toisin muusta palkkaratkaisusta. Toukokuussa 2024 maksetaan 2,6 prosentin yleiskorotus ja lisäksi 0,9 prosentin yritys- tai työpaikkakohtainen erä.

Uusi työehtosopimus tulee voimaan heti, ja se on voimassa 31.1.2025 saakka.

Lue lisää YTN:n tiedotteesta.

Farmasialiiton jäseninfo 26.5.

Järjestämme 26.5. klo 8–8.30 etäyhteydellä jäseninfon, jossa Farmasialiiton työmarkkinajohtaja Minna Hälikkä kertoo uudesta työehtosopimuksesta. Info on suunnattu teollisuussektorilla työskenteleville jäsenillemme. Lue lisää ja ilmoittaudu jäsenportaali Morttelissa 24.5. mennessä.

Myös YTN:n järjestää webinaareja jäsenille ja henkilöstöedustajille. Tarkemmat tiedot webinaareista löytyy Fimnetin kautta välittämästämme YTN:n jäsentiedotteesta.