Maria Löfgren on Akavan uusi puheenjohtaja

Akavan liittokokous valitsi tänään Maria Löfgrenin Akavan uudeksi puheenjohtajaksi. Valinnasta äänestettiin liittokokouksessa, jossa olivat edustettuina kaikki 36 Akavan jäsenliittoa.

Löfgren sai vaalissa 514 ääntä. Hänen vastaehdokkaansa Tekniikan akateemisten TEK:n toiminnanjohtaja Jari Jokinen sai 383 ääntä. Äänestyksessä annettiin yhteensä 897 ääntä, joten vaali ratkesi Löfgrenin hyväksi ensimmäisellä kierroksella hänen saatuaan yli puolet annetuista äänistä. Myös Farmasialiitto tuki Löfgrenin valintaa keskusjärjestön uudeksi puheenjohtajaksi.

Maria Löfgren on koulutukseltaan oikeustieteen kandidaatti, ja hän siirtyy tehtävään Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKOn toiminnanjohtajan tehtävästä. Hänellä on pitkä työkokemus Akava-yhteisöstä ja yksityiseltä sektorilta. Löfgren painotti puheenvuorossaan avoimuuden ja jäsenkunnan luottamuksen lunastamista.

Uuden puheenjohtajan kausi alkaa saman tien, ja se jatkuu toukokuun 2024 liittokokoukseen asti.

Farmasialiitto onnittelee lämpimästi Maria Löfgreniä valinnasta ja toivottaa menestystä Akavan puheenjohtajan työhön!