Organisaatio

Farmasian alan ammattilaisten liitto

Suomen Farmasialiitto on perustettu vuonna 1917. Olemme farmasian alan koulutettujen taloudellinen ja ammatillinen edunvalvoja. Jäseniä on noin 8 000. He ovat proviisoreja, farmaseutteja, lääkealan erityiskoulutettuja ja farmasian alan opiskelijoita. Liiton jäsenet työskentelevät muun muassa apteekeissa, sairaala-apteekeissa, lääketeollisuudessa, lääketukkukaupoissa, yliopistolla, kunnissa, valtiolla, Kelassa ja yrittäjinä.

Suomen Farmasialiitto on vahva akavalainen ammattiliitto ja yhteiskunnallinen vaikuttaja, joka on farmasian alan suunnannäyttäjä ja innostaa farmasian ammattilaisia ammatilliseen järjestäytymiseen. Farmasialiitto on arvostettu vaikuttaja suomalaisessa sosiaali- ja terveydenhuollossa sekä ammattitaitoinen ja haluttu yhteistyökumppani sidosryhmille ja yhteiskunnan päättäjille. Liiton henkilöstö on helposti tavoitettavissa ja vahva tuki jäsentensä arjessa alan kaikilla sektoreilla.

Farmasialiiton arvot

Yhtenäisyys
Pidämme yhtä ammattikuntana. Yhdessä olemme vahvempia ja vaikuttavampia.

Asiantuntijuus
Edistämme asiantuntijuutta ja osaamista rohkeasti ja ylpeästi.

Edelläkävijyys
Kehitämme farmasian alaa ennakkoluulottomasti.

Yhteistyökykyisyys
Toimimme avoimesti, luotettavasti ja vastuullisesti.

Farmasian alan ainoa ammattiliitto

Suomen Farmasialiito tarjoaa jäsenilleen farmasian alan laajimman kollegaverkoston. Olemme farmasian alan merkittävin ja ainoa sekä farmaseutteja että proviisoreja laaja-alaisesti yhdistävä ammattiliitto Suomessa.