Lehdet jäsenille

Jäsenenä saat ilmaiseksi viisi kertaa vuodessa ilmestyvän Farmasia-lehden kotiisi kannettuna. Farmasialiitto julkaisee myös tieteellistä julkaisua Dosista, joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa verkossa.

Farmasia-lehti

Farmasia on liiton jäsenten oma aikakauslehti, joka ilmestyy viisi kertaa vuodessa.

Lehdessä julkaistaan farmaseuttista ammattitaitoa edistäviä artikkeleja. Myös työmarkkina-asiat ovat Farmasian keskeistä sisältöä.

Farmasia seuraa järjestötoimintaa, kouluttautumisen kysymyksiä ja terveydenhuoltoa laajempana yhteiskunnan osa-alueena.

Farmasia tarkastelee lääkealan kehitystä monipuolisesti ja useista näkökulmista. Lehden asiantuntijat edustavat terveydenhuollon ja työmarkkinakentän eri sektoreita, ja heillä on oman alansa syvällinen tuntemus.

Farmasian lukijoita ovat farmasian ammattilaiset, opiskelijat ja alan sidosryhmien edustajat esimerkiksi apteekeissa, sairaaloissa, terveyskeskuksissa ja lääketeollisuudessa.

Farmasian juttuja julkaistaan osittain myös verkossa, josta löytyy lisäksi lehden arkisto vuodesta 2016 alkaen. Vanhempia julkaisuja ei valitettavasti ole saatavilla.

Eläkeläiselle Farmasian tilausmaksu 30 €/vuosi. Yritykset voivat tilata lehden hintaan 100 €/vuosi.

Farmasialle voit lähettää sähköpostia osoitteeseen farmasia@farmasialiitto.fi

Farmasian mediakortti vuodelle 2024

Farmasian toimitusneuvosto

Päätoimittaja
Maija Pirttijärvi
Suomen Farmasialiiton puheenjohtaja

Toimitusneuvoston jäsenet
Jenni Turunen
Katja Sippola

Farmaseuttinen aikakauskirja Dosis

Dosis on ainoa suomenkielinen farmasian alan tieteellinen, vertaisarvioitu julkaisu. Siinä julkaistaan farmasian ja sen lähialojen alkuperäistutkimuksia, katsauksia, väitöskirjan tai opinnäytetyön tiivistelmiä, tieteellisiä kommentteja, kirjeitä ja vastauksia.

Dosis on suunnattu kaikille farmasian alan tutkinnon suorittaneille: proviisoreille, apteekka­reille, sairaala-apteekkareille ja farmaseuteille lääkehuollon eri osa-alueilla sekä muille farmasian alan tutkimuksesta kiinnostuneille. Dosista käytetään yliopistoissa farmasian opetuksessa.

Dosis ilmestyy neljä kertaa vuodessa verkossa. Sitä kustantaa ja julkaisee Suomen Farmasialiitto.

Verkosta löytyy myös lehden arkisto vuodesta 2015 alkaen. Vanhempia julkaisuja voi tiedustella: jasenpalvelu@farmasialiitto.fi.

Tutustu Dosiksen kirjoitusohjeisiin.

Dosiksen toimituskunta

Päätoimittaja
Dosentti Anneli Ritala-Nurmi

Toimituskunnan jäsenet
Farmasian tohtori Anna-Riia Holmström
Professori Katri Hämeen-Anttila
Farmasian tohtori Anne Lecklin
Dosentti Kari Linden
Dosentti Joni Palmgrén
Farmasian tohtori Marika Pohjanoksa-Mäntylä

Dosikselle voi lähettää sähköpostia osoitteeseen dosis@farmasialiitto.fi

Siirry lukemaan

Tilaa Dosiksen uutiskirje

Dosiksen uutiskirje ilmestyy aina lehden ilmestymisen aikoihin, ja siinä esitellään lyhyesti kunkin numeron artikkeleita ja tulevia webinaareja. Uutiskirje muistuttaa sinua lehden ilmestymisestä ja pääset kirjeen kautta kätevästi näkemään mielenkiintoisia nostoja lehden sisällöstä.

Jos haluat ajankohtaista tietoa suomalaisesta lääkealan tutkimuksesta suoraan sähköpostiisi, liity Dosiksen uutiskirjeen tilauslistalle. Listalta voi poistua koska vaan, eikä tietoja käytetä muihin tarkoituksiin tai luovuteta kolmansille osapuolille. Uutiskirjeen tilauslistalle lähetetään ainoastaan Dosista koskevia viestejä.