Kuvituskuva - Nainen osallistuu koulutukseen etäyhteydellä.

TJS:n koulutus: Ikäsyrjintä työnhaussa

Kenelle?
Koulutus on suunnattu erityisesti työttömille ja työttömyysuhan alla oleville jäsenille, mutta osallistua saavat kaikki, joita aihe kiinnostaa.

Tavoite
Koulutuksen tavoitteena on antaa tutkimustietoa ikäsyrjinnästä työmarkkinoilla. Miten ikäsyrjintä ilmenee, miten laajasta asiasta on kyse ja voiko sille tehdä jotain.

Esittely
Koulutuksessa saat tietoa siitä, miten ikäsyrjintä suomalaisessa työelämässä ilmenee ja kuka sitä eniten kohtaa. Suomalaisten työnantajien suhtautumisesta vanhempiin työntekijöihin on olemassa tutkimustietoa. Tarkastelemme sen avulla, kuinka asenteet ovat muuttuneet ja muuttumassa. Meillä on työelämässä myyttejä, joita vanhempiin työntekijöihin liitetään – mitä ne ovat ja miten työnhaussa voi korostaa ja hyödyntää ikään liittyviä vahvuuksia. Ikäsyrjintä ilmiönä on totta, mutta muutosta parempaan on myös näkyvissä.

Koulutus on luonteeltaan aktiivinen ja siinä on mahdollisuus esittää kysymyksiä ja kommentteja. Osallistumiselle on hyvä varata rauhallinen tila, jotta voi halutessaan laittaa mikrofonin päälle. Koulutuksesta ei tehdä tallennetta.

Teams

Lue lisää ja ilmoittaudu 24.5.2024 mennessä: https://tjs-opintokeskus.fi/koulutus/7790/

Koulutuksen  järjestää TJS Opintokeskus.

Paikka ja aika

Webinaari