Apteekkien farmaseuttisen henkilöstön työehtosopimusneuvottelut käynnistyivät

Suomen Farmasialiiton ja Apteekkien työnantajaliiton väliset apteekkien farmaseuttista henkilöstöä koskevat työehtosopimusneuvottelut käynnistyivät tänään 10.1.2023. Neuvottelussa osapuolet keskustelivat yleisestä taloustilanteesta ja inflaatiokehityksestä sekä apteekkisektorin näkymistä. Taloudellisen tilanteen epävarmuus aiheuttaa nyt alkaneisiin neuvotteluihin oman lisäsävynsä. Tapaamisessa aloitettiin myös työehtosopimuksen tekstitavoitteiden läpikäynti. Neuvotteluja jatketaan tekstitavoitteiden osalta tiistaina 17.1.

Jäseninfo neuvottelutilanteesta

Seuraava apteekkisektorin jäsenillemme tarkoitettu infowebinaari neuvottelutilanteesta järjestetään 19.1.2023 kello 18–19. Webinaarissa ovat mukana työmarkkinajohtaja Minna Hälikkä, työsuhdeasiantuntija Marja Lounento ja työvoimapoliittinen asiantuntija Marketta Hakkarainen. Ilmoittaudu webinaariin jäsenportaali Morttelissa viimeistään 18.1.2023.

Webinaaria ei tallenneta. Tervetuloa kuulolle!

Seuraa neuvottelutiedotusta

Tiedotamme neuvottelujen etenemisestä verkkosivujemme ja Fimnetin kautta. Verkkosivuiltamme löytyy erillinen työehtosopimusneuvottelujen osio, jonne kokoamme neuvotteluja koskevaa tietoa.

Seuraathan viestintäämme!